دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور آخرین وضع راهها و اقدامات انجام شده در خصوص مشکلات ناشی از ریزش برف و کاهش دما در سراسر کشور را اعلام کرد.

 حسین باقری در حاشیه بازدید از مناطق و راه های مسدود شده استان های قزوین و تهران به واحد مرکزی خبر گفت: با اقدامات نیروهای پلیس راه، راهداری، امداد و نجات، نیروهای مسلح، بسیج، سپاه، اورژانس و هلال احمر تاکنون محورهای تهران - قم، گیلان - مازندران، قزوین - تهران، سمنان - تهران، یزد - قم و محور هراز بازگشایی شده است.

وی افزود:‌ در محورهای گیلان - قزوین، قزوین - زنجان و ساوه - قزوین مشکل همچنان وجود دارد و نیروهای امدادی در حال بازگشایی مسیرها و کمک به افراد در راه مانده هستند.

باقری گفت:‌ پیش بینی می شود تا 24 ساعت آینده تمام راههای اصلی کشور باز شود و بعد از آن راههای روستایی و فرعی را بازگشایی می کنیم.

مدیرکل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور گفت: از مجموع 40 هزار نفری که از روز گذشته (یکشنبه 16 دی)  تاکنون در راه مانده بودند سی هزار نفر از مناطق حادثه دیده تخلیه و به شهرها منتقل شدند و کار انتقال ده هزار نفر دیگر در حال انجام است.

باقری مشکل حوادث اخیر را پیچیدگی این حوادث به خاطر کولاک، بارش برف، آب گرفتگی و کاهش دما دانست.

وی گفت: با تانکرهای سیار سوخت رسان ارتش کار سوخت رسانی به ماشین‌های سنگین در جاده‌ها ادامه دارد.

مدیرکل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور با اشاره به این که فقط در شهرهای مشکین شهر و قائمشهر با مشکل کاهش فشار گاز مواجه بوده ایم افزود: در هیچ کجای کشور در خصوص گاز، برق و آب مشکلی گزارش نشده است.

وی در ادامه از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری درون شهری و برون شهری پرهیز و به هشدارهای پلیس توجه و همچنین با توجه به برودت هوا در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.

کد خبر 41148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز