مرد معتاد پسربچه ۸ ساله‌ای را ربود تا دست به اخاذی میلیونی از خانواده‌اش بزند اما نقشه او فقط چند ساعت دوام آورد.

متهم

به گزارش همشهری، هفته گذشته گزارش ناپدیدشدن پسربچه 8ساله‌ای به پلیس اعلام شد. پدر وی به مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران گفت: پسرم اشکان مقابل خانه‌مان در جنوب تهران سرگرم بازی بود که به گفته دختر کوچکم، مردی او را صدا زده و به بهانه پرسیدن آدرس، پسرم را سوار موتورش کرده و دزدیده است.

شاکی ادامه داد: دخترم می‌گفت که قبلا هم مرد موتورسوار را دیده که به خانه یکی از همسایه‌ها تردد داشته است. با مشخصاتی که او داد و تحقیق از همسایه، هویت این مرد را شناسایی کردیم.

او کریم نام دارد و ساعتی پس از آدم‌ربایی با من تماس گرفت و درحالی‌که تلاش می‌کرد صدایش را تغییر دهد، از من خواست 10میلیون تومان به حسابش واریز کنم تا پسرم را رها کند. ابتدا فکر کردم ماجرا سرکاری است و کریم قصد دارد با من شوخی کند اما بار دوم که تماس گرفت و تهدید کرد که اگر این پول را جور نکنم جان پسرم را می‌گیرد، متوجه شدم ماجرا جدی است. به او گفتم دخترم او را شناخته برای همین بهتر است زودتر پسرم را رها کند اما این را که گفتم، کریم تلفن را قطع کرد.

  • رهایی کودک

با اظهارات این مرد، گروهی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی رضوانی، بازپرس دادسرای امور جنایی تهران جست‌وجو برای دستگیری مرد کودک‌ربا را آغاز کردند. هنوز ردی از او به‌دست نیامده بود که حدود 5ساعت بعد مرد کودک‌ربا، گروگان خود را در نزدیکی خانه‌ آنها رها کرد. پسربچه 8 ساله پس از آزادی به مأموران گفت: عمو کریم را چندبار دیده بودم که به خانه همسایه‌مان آمده بود.

او مرا سوار موتورش کرد و به خانه‌اش برد. بعد هم شنیدم که با پدرم تماس گرفته و برای آزادی من پول می‌خواهد. ترسیدم و شروع کردم به داد و فریاد. او هم از ترس اینکه کسی متوجه شود مرا بیرون برد و داخل ماشین گذاشت. چندساعتی در خیابان مرا چرخاند و بعد هم در نزدیکی خانه‌مان رهایم کرد.

  • شلیک پلیس

پس از آزادی پسربچه، تلاش برای یافتن کودک‌ربای فراری ادامه داشت تا اینکه ردپای وی در شرق تهران به‌دست آمد. مأموران زمانی وی را یافتند که سوار بر موتورش بود و با دیدن پلیس اقدام به فرار کرد. او در جریان تعقیب و گریز هدف اصابت 2گلوله پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهم که از ناحیه پا زخمی شده بود، برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و در تحقیقات گفت که اعتیاد داشته و به‌دلیل مشکلات مالی نقشه کودک‌ربایی کشید اما ناکام ماند. متهم پس از بهبودی با دستور قاضی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 411474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha