همشهری آنلاین: عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیر زمینی در دشت شازند به قیمت انفجار در پالایشگاه شازند تمام می‌شود.

پالایشگاه شازند

به گزارش ایلنا، نماينده شازند در مجلس درباره وضعیت برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی دشت شازند،گفت: تذکرات پی درپی برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه از آب‌های سفره‌های زیرزمینی از دشت شازند تاثیری نداشته است. بنابراین مسئولان باید این موضوع را درک کنند، زیرا با این اوصاف مسلم است که خطر انفجار پالایشگاه شازند را تهدید می‌کند.

ابراهيمي تصریح کرد:بارها اعلام کردیم، برای تامین منابع آبی پالایشگاه از سفره‌های آبهای زیرزمینی دشت شازند استفاده نشود،زیرا اثرات منفی بر محیط زیست براثر فرونشست زمین دارد و این درحالی است که با توجه به طرح‌های مذکور در این ارتباط متاسفانه اقداماتی برای جایگزینی برداشت منابع آبی برای پالایشگاه شازند در نظرگرفته نشده است.

ابراهیمی افزود: چنانچه در منطقه براثر برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی دشت شازند، فرونشست نیم متری انجام شود به سادگی امکان دارد در تاسیسات پالایشگاه،نیروگاه و پتروشیمی انفجار ایجاد شود و این درحالی است که فاضلاب شهرهای مهاجران و شازند تقریبا آماده استفاده از آب شیرین برای سفره‌های آبهای زیر زمینی است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: وزارت نیرو می‌بایست هرچه سریعتر در زمینه برداشت بی‌رویه آب های سفره‌های زیر زمینی چاره اندیشی کند، البته طرح‌هایی برای این معضل بکاربسته شده است اما آن‌طور که باید همکاری مشهودی برای توقف آب‌های سفره‌های زیر زمینی لحاظ نمی شود.

کد خبر 410760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha