همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد دود ناشی از آتش‌سوزی‌های طبیعی باعث ایجاد آلودگی‌های شدید هوایی تا فواصل بسیار زیاد می‌شود.

آتش‌سوزی‌های طبیعی باعث آلودگی هوا تا فواصل دوردست می‌شوند

به گزارش ایسنا، تاثیر آتش‌سوزی اخیر بیشه‌زارهای انگلیس به حدی وسیع بوده که مقیاس آلودگی هوا را به عدد هشت از مقیاس حداکثری ۱۰ رسانده است.

آتش‌سوزی اخیر بیشه‌زارهای اطراف منچستر به دلیل شدت و اندازه و نزدیکی آن به شهرهای بزرگ انگلیس استثنائی به شمار می‌رفت. به طوری که آلودگی هوا ناشی از این آتش‌سوزی مقیاس آلودگی هوا را به عدد هشت از میزان ۱۰ رسانده و دود ناشی از آن بخش‌های بزرگی از شهر منچستر را فرا گرفته بود.

به مردم نیز توصیه شده بود داخل خانه‌ها بمانند و از باز کردن پنجره‌ها خودداری کنند. ذرات آلاینده این آتش‌سوزی تا ۶۰ کیلومتری محل آتش‌سوزی را فرا گرفته بود.

این نتایج نشان می‌دهد دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها می‌تواند مسافت‌های بسیار طولانی را طی کرده و باعث آلودگی هوا شود. به طوری که دود ناشی از آتش سوزی جنگل‌های روسیه در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ مسافت‌های طولانی را طی کرده و تا انگلیس نیز رسید.

به گزارش گاردین، از شهرهایی که با مشکلات آتش‌سوزی‌های طبیعی مواجه‌اند می‌توان به سیدنی در استرالیا اشاره کرد که چهار میلیون نفر در آنجا همواره از دود ناشی از آتش‌سوزی‌های مداوم در غرب شهر رنج می‌برند. این آلودگی‌ها موجب افزایش مشکلات تنفسی و بستری شدن افراد در بیمارستان به ویژه در افراد مبتلا به آسم در این شهر شده است.

کد خبر 410298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha