همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال اورگوئه در آخرین دیدار خود در گروه A با پیروزی ۳ بر ۰ مقابل روسیه به عنوان سرگروه به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت.عربستان در دیگر دیدار این گروه مصر را ۲ بر ۱ مغلوب کرد.

Suarez

بعدازظهر دوشنبه (۲۵ ژوئن / ۴ تیر) تیم‌های ملی روسیه و اروگوئه در آخرین دیدار خود در گروه A در چارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ رویاروی هم قرار گرفتند. هر دو تیم پیش از این مصاف، بلیت صعود به دور بعد را گرفته بودند، اما نتیجه بازی از این لحاظ مهم بود که کدامیک از این دو تیم سرگروه خواهد شد.

تیم ملی اروگوئه در دقایق نخستین بازی چند موقعیت داشت و در دقیقه دهم نیز توانست به گلی زودهنگام دست یابد. لوئیس سوارز، مهاجم صاحب‌نام اروگوئه ضربه‌ای آزاد از پشت محوطه جریمه را وارد دروازه روسیه کرد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.
روسیه پس از گل اورگوئه فشارهای خود را بیشتر کرد و در تلاش به ثمر رساندن گل تساوی بود. ملی‌پوشان اروگوئه اما کارآیی بیشتري از خود نشان دادند و در دقیقه ۲۳ توسط دیگو لاکسال برای دومین بار دروازه روسیه را باز کردند.

تیم ملی اروگوئه با توجه به برتری ۲ بر 0 در کمین ضد حمله نشسته بود و علی‌رغم فشارهای روسیه نزدیک بود به سومین گل خود نیز دست یابد. ایگور اسمولنیکوف، مدافع روسیه که در دقیقه ۲۸ بازی کارت زرد گرفته بود، در دقیقه ۳۶ در پی خطایی سنگین دومین کارت زرد را دریافت کرد و از میدان اخراج شد.

نیمه نخست دیدار دو تیم با نتیجه ۲ بر 0 به سود اروگوئه پایان یافت. ملی‌پوشان اروگوئه در نیمه اول مصاف با روسیه، هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات تیم برتر میدان بودند.

ملی‌پوشان اروگوئه در نیمه دوم این دیدار به فرصت‌های متعددی برای زدن گل سوم خود مقابل روسیه دست یافتند، اما آن کارآیی لازم را نشان ندادند. سرانجام ادیسون کاوانی یک دقیقه مانده به پایان بازی توانست برای سومین بار دروازه روسیه را باز کند و پیروزی تیمش را قطعی سازد. اروگوئه با سه پیروزی از سه بازی به عنوان سرگروه A و روسیه نیز به عنوان تیم دوم این گروه به دور یک‌هشتم نهایی صعود کرده است.

در دیگر دیدار پایانی گروه A تیم‌های ملی مصر و عربستان سعودی رویاروی هم قرار گرفتند. هر دو تیم با توجه به شکست‌های پیاپی از دور مسابقات حذف شده بودند و نتیجه این مصاف تأثیری در وداع آنها نداشت.

محمد صلاح، ستاره تیم ملی مصر در دقیقه ۲۲ بازی توپ را درون دروازه عربستان جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

محمد صلاح

تیم ملی عربستان در دقایق پایانی نیمه اول به دو ضربه پنالتی دست یافت. دروازه‌بان مصر نخستین ضربه را در دقیقه ۴۱ دفع کرد.

ملی‌پوشان عربستان اما لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه اول، از نقطه پنالتی به گل تساوی رسیدند. نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ملی‌پوشان مصر و عربستان در نیمه دوم بازی ضعیفی از خود نشان دادند. بازی می‌رفت با همین تساوی یک بر یک به پایان رسد که عربستان سعودی در واپسین لحظات به دومین گل خود دست یافت و با پیروزی ۲ بر 1 میدان را ترک کرد.

کد خبر 408986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha