دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رجب طیب اردوغان گفت: بر اساس نتایج غیررسمی، ملت ما وظیفه ریاست‌ جمهوری و ریاست قوه مجریه را به ما واگذار کردند.

رجب طیب اردوغان اعلام کرد: امید دارم که هیچ‌کس از طریق زیر سوال بردن این انتخابات و نتایج آن با هدف پنهان کردن ناکامی‌های خود، به دموکراسی آسیب نزند.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: بر اساس نتایج غیررسمی، ملت ما وظیفه ریاست‌جمهوری و ریاست قوه مجریه را به ما واگذار کردند و در انتخابات پارلمانی اکثریت را به ائتلاف ما دادند که این مسئولیت بزرگی است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، او در ادامه ضمن قدردانی از حامیان خود، به سایر کاندیداها در انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری تبریک گفت.

او گفت: با خرابکاران و خائنان مبارزه کردیم، پاسخ کسانی را که در انتظار زانو زدن ترکیه بودند همه با هم دادیم. این مردم که دیروز با دستان خالی مقابل تانک‌ها، توپ‌ها، هواپیماها و هلیکوپترها ایستاده بودند، امروز نیز مسئولیت خود در قبال استقلال و آینده کشور را به جای آوردند.

اردوغان ادامه داد: از تمام کسانی که به اینجانب، ائتلافم و حزبم اعتماد کردند و از مردم ترکیه تشکر می کنم. از حزب دیگر ائتلاف جمهور؛ دولت باغچه‌لی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه و طرفداران آن تشکر می‌کنم. ترکیه با این انتخابات به همراه بسیاری از رویدادهای جدید، ائتلاف احزاب را نیز تجربه کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: مردم ترکیه به دموکراسی، آزادی، حقوق و ادامه روند اصلاحات رای دادند. از تمام شهروندان کشورمان صرف نظر از این‌که به کدام حزب رای داده و با استفاده از حق دموکراتیک به پای صندوق‌های رای رفته‌اند، قدردانی می‌کنم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مخالفان داخلی و خارجی خود پرداخت و گفت: ترکیه راهکار مبارزه قاطعانه با گروه‌های تروریستی از فتو گرفته تا پ.ک.ک را برگزیده است.

بر اساس گزارش روزنامه حریت، اردوغان در اظهارات خود همچنین به میزان مشارکت بالا در انتخابات که به گفته او نزدیک به ۹۰ درصد است، اشاره کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از ناظران و برگزارکنندگان انتخابات قدردانی کرد.

او به تعبیر خود تاکید کرد، ترکیه به "آزادسازی اراضی سوریه" ادامه خواهد داد تا آوارگان در امنیت به کشورشان بازگردند.

اردوغان به طرفدارانش گفت: ترکیه جدی‌تر به مبارزه علیه سازمان‌های تروریستی ادامه خواهد داد. با گروه‌های تروریستی با قاطعیت بیشتری مبارزه خواهیم کرد. اعتبار کشورمان در مجامع بین‌المللی را افزایش خواهیم داد.

کد خبر 408879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha