همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در آستانه تاریخ سازی است

نشنال

یاران کریستیانو رونالدو دوشنبه در ورزشگاه موردوویا، تیم پرانگیزه‌ای را ملاقات خواهند کرد که در راه تحقق رویای نخستین صعود خود دلیرانه خواهد جنگید.

این بخشی از گزارشی است که تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز یکشنبه اقدام به انتشار آن کرد و نوشت: هر دو تیم ایران و پرتغال خود را برای آخرین بازی مرحله گروهی آماده می کنند و امیدوارند که این بازی، آخرین حضور آن ها در جام جهانی روسیه نباشد.

گزارش می‌افزاید: در این بین، تنها تفاوت این دو تیم در این است که پرتغالی ها برای صعود تنها به یک تساوی نیاز دارند و در سوی مقابل تیم ملی ایران برای قطعی کردن نخستین صعود خود به مرحله حذفی جام جهانی و تحقق رویای ناکام خود در پنج دوره پیشین، می بایست پرتغال را از پیش رو بردارد.

در واقع شاگردان کارلوس کی روش در دو بازی قبلی خود نشان دادند که علی الخصوص در فاز دفاعی حریف قابلی هستند. پاداش استقامت آن ها در بازی نخست مقابل مراکش با یک کلین شیت داده شد؛ این در حالیست که تنها یک اشتباه مقابل اسپانیا هزینه زیادی روی دست آنان گذاشت.

علاوه بر این، ملی پوشان ایران در بازی مقابل اسپانیا با خلق چندین موقعیت گل بی حرف و حدیث، توانایی های هجومی خود را نیز به رخ حریفان کشیدند و ثابت کردند که در فاز هجومی نیز بیشتر از حد تصور، می توانند تهدیدکننده باشند.

در واقع اگر کمی شانس با آن ها یار می‌شد، می توانستند تا اینجای رقابت‌ها، گل‌های بیشتری را نیز به نام خود ثبت کنند.
در سوی مقابل، شکی نیست که تیم کنونی پرتغال حول یک بازیکن محوری به نام «کریستیانو رونالدو» می چرخد؛ مهاجمی که تا اینجای کار به تنهایی 4 امتیاز ارزشمند را برای قهرمان یورو 2016 به ارمغان آورده است.

این در حالیست که هم تیمی های رونالدو که در جام جهانی 2014 برزیل در مرحله گروهی از گردونه رقابت ها کنار رفتند؛ می بایست خود را برای «روز بد» کاپیتان جادوگرشان آماده کرده و جور ناتوانی احتمالی او را در امر گلزنی برابر ایران به دوش بکشند.

دو تیم پرتغال و ایران پیش از این یک بار دیگر در جام جهانی روبروی یکدیگر قرار گرفتند. در واقع آن ها در جام جهانی 2006 آلمان در مرحله گروهی به یکدیگر برخورد کردند؛ دیداری که در نهایت با نتیجه 2- صفر به سود پرتغالی ها به پایان رسید و کریستیانو رونالدوی جوان دومین گل تیمش را در آن بازی به ثمر رساند.

کد خبر 408806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha