همشهری آنلاین: طرح معاینه فنی بالغ بر ۴۰۰ موتورخانه‌ دستگاه دولتی استان تهران، تاکنون با کاهش ۱۰ درصدی آلایندگی ناشی از این موتورخانه‌ها همراه بوده است.

آلایندگی ۴۰۰ موتورخانه دستگاه دولتی پایتخت کم شد

به گزارش ایسنا، نظر به ضرورت و اهمیت موضوع و همچنین لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با معضل آلودگی هوا در کلان‌شهر تهران طرح معاینه فنی موتورخانه‌ دستگاه‌های دولتی استان تهران به منظور کاهش آلودگی هوا اواخر مهر ماه سال گذشته آغاز شد تا کلیه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان در اسرع وقت نسبت به تامین شرایط به منظور استقرار بازرسان الزامی از جانب اداره کل استاندارد استان تهران و انجام بازرسی از موتورخانه‌های اماکن در اختیار، اقدام کنند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران با شماره ۴۵۴۸۳/ ت۲۷۱۳۵۳ مورخ دوم تیرماه سال ۱۳۹۵ انجام معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها الزامی است؛ بنابر این باید توسط شرکت‌های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد و مطابق الزامات استاندارد به شماره ۱۶۰۰۰ این امر حداکثر در مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ انجام می‌شد.

محمودرضا طاهری- مدیرکل اداره استاندارد تهران- درباره آخرین وضعیت طرح معاینه فنی موتورخانه‌ دستگاه‌های دولتی استان تهران، اظهار کرد: با توجه به مصوبه کارگروه پیشگیری از آلودگی هوای تهران باید معاینه فنی موتورخانه، دستگاه‌های دولتی در دستور کار قرار می‌گرفت که خوشبختانه این اتفاق با ارزیابی ۴۰۰ موتورخانه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اولین جلسه کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات قرار بر این شد که این طرح ادامه یابد و در صورت تامین اعتبار ۵۰۰ موتورخانه دیگر از دستگاه‌های دولتی در شش ماهه سال جاری مورد پایش قرار می‌گیرد تا در مجموع شاهد معاینه فنی و ارزیابی ۹۰۰ موتورخانه از دستگاه‌های دولتی تهران باشیم.

مدیرکل اداره استاندارد تهران با اعلام این‌که معاینه فنی این ۴۰۰ موتورخانه کاهش آلایندگی ۱۰ درصدی آنها را در هوای تهران به همراه داشته و امیدوار هستیم با تصویب بودجه و تامین اعتبار آن شاهد ادامه طرح مذکور باشیم.

طاهری ادامه داد: با ممیزی و تنظیم مشعل موتورخانه‌ها و نیز اندازه‌گیری گازهای متساعد مونوکسید کربن شاهد کاهش آلایندگی ۱۰ درصدی این ۴۰۰ موتورخانه از دستگاه‌های دولتی بوده‌ایم.

کد خبر 408488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha