سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

۲ پرونده جنجالی سال ‌۹۶ با قصاص عاملان این دو جنایت پایان یافت. نخستین پرونده مربوط به حادثه جنجالی خیابان گلستان هفتم پاسداران بود.

حوادث دادگاه

به گزارش همشهری، 30بهمن سال گذشته و به‌دنبال درگیری دراویش گنابادی و مأموران پلیس در خیابان گلستان هفتم پاسداران، مردی به نام محمدثلاث با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران حمله‌ور شد و 3نفر از آنها را زیر گرفت و به شهادت رساند. وی که 8سابقه کیفری داشت در نخستین جلسه محاکمه‌اش در دادگاه کیفری گفت:

حدود 15روز بود که صندلی‌های اتوبوسی را که در خیابان پاسداران بود، باز کرده و شب‌ها در آنجا می‌خوابیدیم.

من برای حمایت از یکی از برادران دینی‌ام به آنجا رفته بودم که با پرونده‌سازی به او اتهام سرقت خودروی پراید زده بودند.

از طرفی دادستانی اعلام کرده بود که می‌خواهد بزرگ دراویش را جلب کند و چون من او را دوست داشتم برای حمایت از او به آنجا رفتم. روز حادثه اول نیروی انتظامی به ما حمله کرد که با این کارشان من عصبانی شدم و از شدت عصبانیت با اتوبوس به سمت آنها حمله کردم. وی درباره نحوه حمله به مأموران گفت:

من خودم پشت فرمان اتوبوس بودم و فرد دیگری در اتوبوس نبود. چون قبلا کار رانندگی کرده بودم توانستم آن را روشن کرده و به سمت مأموران ناجا حرکت کنم. قبول دارم که این 3نفر را کشته‌ام و فوت این 3نفر نتیجه اقدامات من بوده است. این متهم از سوی قضات به 3بار قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از انجام مراحل قانونی، مقدمات اجرای حکم فراهم شد و متهم 50ساله صبح دیروز در محوطه زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

علاوه بر این فرد، قاتل بنیتا نیز صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد. نخستین برگ از این پرونده جنجالی 29تیر پارسال رقم خورد. آن روز پدر و مادر بنیتا کوچولو برای رفتن به سفر آماده می‌شدند و درحالی‌که بنیتای 8ماهه در خودرویِِ روشن جلوی در خانه‌شان در مشیریه بود و پدرش برای لحظه‌ای پیاده شده و به خانه برگشته بود، ناگهان جوان ناشناسی پشت فرمان نشست و آن را سرقت کرد. تلاش پدر و مادر بنیتا برای جلوگیری از فرار سارق بی‌نتیجه ماند و او خودرو و کودک را به سرقت برد و فرار کرد. هنوز مشخص نبود چه بلایی سر بنیتا آمده است تا اینکه 6روز بعد سارق خودرو به نام محمد به همراه یکی از دوستانش(متهم ردیف دوم پرونده) دستگیر شدند.

در تحقیقات معلوم شد محمد ساعتی بعد از سرقت، خودرو را درحالی‌که دختربچه داخلش بوده کنار خیابانی در پاکدشت رها کرده است که وقتی مأموران به آنجا رفتند با جسد بی‌جان دختربچه روی صندلی عقب روبه‌رو شدند. بنیتا بر اثر گرمازدگی جانش را از دست داده بود. به این ترتیب، متهمان پرونده محاکمه شدند و محمد با اقرار به سرقت و رها کردن دختربچه در خودرو، به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم شد. با تأیید این حکم، او صبح دیروز پای چوبه دار رفت و پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد.

کد خبر 408461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha