مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتیجه پژوهشی جدید نشان می‌دهد وارد کردن داده‌های پزشکی و وضعیت جسمانی افراد به سیستم‌های یادگیری عمیق می‌تواند دقت درمان‌های نهایی را افزایش دهد.

براساس گزارش نيچر، در آزمايش‌هاي باليني كه در دو بيمارستان در آمريكا انجام گرفته‌است، محققان توانستند ثابت كنند هوش مصنوعي مي‌تواند علاوه بر تخمين مدت زمان بستري شدن و مرخص شدن بيمار از بيمارستان، زمان مرگ او را نيز تخمين بزند.

شبكه عصبي به‌كار گرفته شده در اين پژوهش از مقادير عظيمي از داده‌ها از قبيل نشانه‌هاي حياتي بيماران و تاريخچه پزشكي آنها براي پيش‌بيني‌هايش استفاده كرده‌است.

الگوريتمي جديد رويداد‌هاي پيشين در سوابق هر بيمار را به جدول زمان‌بندي شده‌اي تبديل كرده و به سيستم ياد‌گيري عميق اجازه مي‌دهد تا نتايجي كه در آينده در انتظار بيمار هستند را برآورد كند كه مرگ نيز يكي از اين نتايج محتمل است. اين شبكه عصبي حتي از  ياد‌داشت‌ها، اظهارنظر‌ها و خط‌خطي‌هاي پرونده‌هاي قديمي بيماران نيز براي پيش‌بيني‌كردن آينده آنها بهره مي‌برد و تمامي اين محاسبات نيز در مدت‌زماني بسيار كوتاه انجام مي‌گيرند.

بيمارستان‌ها مي‌توانند از چنين سيستمي براي اولويت‌بندي مراقبت و درمان بيماران، تنظيم و تطبيق برنامه درماني، و آگاه شدن از شرايط اضطراري درماني پيش از آنكه دير شود استفاده كنند. اين سيستم همچنين مي‌تواند بار كاري درمانگران و كارمندان بخش درماني را كاهش دهد.

پيش از اين نيز هوش مصنوعي در زمينه درمان و سلامت كاربرد‌هايي داشته‌است، براي مثال در زمينه تشخيص دقيق سرطان ريه و بيماري‌هاي قلبي. 

کد خبر 408386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha