همشهری آنلاین: قیمت‌های نفت چهارشنبه ۲۳ خردادماه تحت تاثیر عرضه رو به رشد در آمریکا و انتظارات برای تسهیل محدودیت تولید از سوی اوپک، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۹ سنت یا ۰.۵ درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته کاهش یافت و به ۷۵.۴۹ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترميدیت آمریکا با ۴۴ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش نسبت به روز سه‌شنبه، ۶۵.۹۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

اوپک به همراه گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف کاهش مازاد عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها از ژانویه سال ۲۰۱۷ کاهش تولید به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز را آغاز کردند. این گروه قرار است در نشستی که ۲۲ ژوئن در مقر اوپک در وین برگزار می‌شود، درباره سیاست تولید آتی خود مذاکره کنند.

به گفته لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر شرکت اف ایکس تی ام، دورنمای تسهیل محدودیت‌های عرضه از سوی اوپک در قیمت‌های نفت منعکس شده است. افزایش تولید از سوی شیل آمریکا به مشکلات نفت افزوده و نگرانی‌های مربوط به مازاد عرضه را احیا کرده و سبب قوت گرفتن تداوم روند نزولی قیمت‌های نفت در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت شده است.

در آمریکا گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به هشتم ژوئن ۸۳۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۴۳۳.۷ میلیون بشکه رسیده است. ذخایر رو به رشد آمریکا تا حدودی نتیجه افزایش تولید این کشور است که طی دو سال گذشته ۲۸ درصد رشد کرده و به رکورد بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعد از ظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

کد خبر 407908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha