گروه سیاسی: در روزهای آغازین سال 2008 میلادی موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران از جانب رسانه‌های خارجی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقولات مدنظر محافل سیاسی در سال گذشته میلادی معرفی می‌شود.

و البته این‌گونه احساس می‌شود که برخی رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند از این رهگذر به بزرگنمایی ادعاهای خود مبنی بر خطر برنامه هسته‌ای ایران بپردازند.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در گزارشی که به‌نظر می‌رسد به همین منظور منتشر شده، موضوع هسته‌ای ایران را در کنار ناآرامی‌های عراق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تحولات سال 2007 از نگاه مخاطبان خود معرفی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نتایج نظرسنجی این شبکه آمریکایی نشان می‌دهد که به اعتقاد 39 درصد مردم آمریکا، اوضاع عراق و افزایش شمار نیروهای آمریکایی در این کشور مهم‌ترین موضوع خبری سال 2007 بود و 11 درصد آمریکایی‌ها نیز تحولات برنامه هسته‌ای ایران را مهم‌ترین خبر سال گذشته میلادی دانسته‌اند.

البته در این بین 30 درصد جامعه آماری، افزایش دمای کره ‌زمین را مهم‌ترین تحول و 14 درصد نیز مشاهده آلودگی‌های شیمیایی مرتبط با سرب در اسباب بازی‌های ساخت چین را به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سال گذشته میلادی معرفی کرده‌اند، اما شبکه فاکس‌نیوز در انعکاس نتایج این نظرسنجی، موضوع هسته‌ای ایران را در کنار ناآرامی‌های عراق قرار داد.

مهم‌ترین موضوع

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی روسی راشا تودی در گزارشی همکاری‌های هسته‌ای روسیه و ایران را مهم‌ترین موضوع مطرح در عرصه سیاست خارجی روسیه در سال 2007 اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در سال 2007 مناسبات هسته‌ای ایران و روسیه از موضوعاتی بود که روسیه را در کانون توجه محافل سیاسی بین‌المللی قرار داد.

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود با اشاره به اینکه آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی از مدت‌ها قبل، از روابط هسته‌ای مسکو و تهران ناخرسند بوده‌اند، افزود: در سفر رئیس‌جمهوری روسیه به ایران کاملا مشخص شد که روسیه نه تنها در مقابل فشارهای بین‌المللی به خاطر همکاری‌های هسته‌ای با ایران ایستادگی می‌کند، بلکه مناسبات خود را با تهران گسترش خواهد داد و دیدیم که در فاصله 2 ماه پس از سفر ولادیمیر پوتین به تهران تحویل سوخت هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر از جانب مسکو آغاز شد.

10 مرد برتر سال

فارس هم به نقل از روزنامه روسی وزگلاد گزارش داد که محمود احمدی‌نژاد که توانست پس از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری به یک شخصیت جهانی تبدیل شود و به‌عنوان یکی از 10 مرد برتر سال 2007 به گونه‌ای عمل کرده است که اکنون دیگر چه در ایران، چه در اروپا و چه در آمریکا روی او حساب می‌شود.

کد خبر 40784

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز