همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: رئیس جمهور آمریکا قلمروی سیاست را با چانه زنی های میدان تره بار عوضی گرفته است.

به گزارش مهر، در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان اخیر ترامپ بسیار ژاژ و پریش در حوزه سیاست بود. به نحوی که صدر و ذیل مطالب ایشان تناسبی با یکدیگر نداشت. از یک طرف توهم آمیز، تصمیمات اخیر آمریکا در منطقه را توصیف کردند که به نظر می رسد ایشان واقعیات صحنه سیاسی را با حالات دفعی روانی شعف انگیز تصنعی خلط کردند که چندان محل توجه ما نیست.

رئیس مجلس ادامه داد: مانعی هم ندارد که در این خوش خیالی بماند، مساله این است که در همین حال که از تحریم های سنگین علیه ایران حرف می زنند مدعی ضرورت نوعی گفتگوی جدید برای حل مسائل شده اند.

وی تصریح کرد: اینقدر این سخنان ناشیانه بیان می گردد که به نظر می رسد وی قلمروی سیاست را با چانه زنی های میدان تره بار عوضی گرفته است؛ وقتی ایشان توافقات هسته ای را که بعد از چند سال مذاکره حاصل شده بدون توجه به تعهدات اخلاقی و حرفه ای زیر پا می گذارند چه توقعی دارند که در مقابل این ژاژخواهی ها کسی به او توجه کند.

وی تصریح کرد: دنیای سیاست محل مراودات و محاسبات عقلانی است، نه رفتار بی نزاکت سیاسی. آمریکا مطمئن باشد ملت ایران در برابر دشمنی های آمریکا و صهیونیست ها با اراده قوی تر تحت رهبری داهیانه آیت الله خامنه ای به راه خویش ادامه خواهد داد.

لاریجانی هم رحلت عالم پارسا آقای دکتر احمدی را به جامعه دانشگاهی و حوزوی تسلیت گفت و اظهار داشت: ایشان که یک دوره نماینده مجلس هم بودند سال ها عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول سازمان سمت بودند و خدمات بسیار ارزشمندی به کشور به خصوص جامعه دانشگاهی داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: روزها و شب های گذشته برای همه مومنان توام با راز و نیاز خالصانه به ساحت احدیت بود و امیدواریم خداوند بهترین ها را برای ملت ما تقدیر کند.

نماینده مردم قم اظهارداشت: عزاداری های گسترده ملت ایران در شهادت مولای متقیان علی (ع) باعث فخر امت و انشاءالله باعث عزت و سربلندی کشور خواهد شد. پاسداشت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) و روز قدس که با حضور پرشور ملت برقرار گردید و عظمت اراده ملت را در پایبندی به راه امام و یکی از میراث گرانقدر صراط او که روز قدس است به جهانیان نشان داد.

وی ادامه داد: از همت بلند ملت در این امور صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم.

لاریجانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: آیت الله خامنه ای در سخنرانی سالروز رحلت امام (ره) به خوبی عظمت مقام امام و اهمیت راه او را بیان داشتند که تاثی به سیره امام علی (ع) بود و توجه به آن نیاز امروز ایران است.

وی افزود: مخصوصاً هشدارهای ایشان در مسئله هسته ای چه برای اروپا و چه برای آمادگی در فعال شدن بخش هایی از صنعت هسته ای اهمیت بسزایی داشت. این دستورات در این مقطع حساس بسیار به موقع و به قاعده بود و آقای دکتر صالحی رئیس محترم سازمان انرژی اتمی نیز با جدیت این دستورات را باید به انجام برساند.

وی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد به صورت مستمر پیگیر تحقق این دستورات باشد.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: در راهپیمایی روز گذشته برخی توهین ها به آقای صالحی و برخی افراد دیگر شد که به هیچ وجه کار درستی نبود. آقای دکتر صالحی فردی دانشمند و مخلص و آگاه به مسائل هسته ای هستند که باید قدر وی را دانست و اصولاً توهین به هرکس در این مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوره‌گردی‌های نخست‌وزیر پلید رژیم صهیونیستی در اروپا گفت: این دوره‌گردی برای همراه کردن اروپا با آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای است. به نظر می‌رسد با ضربه خوردن تروریست‌ها در عراق و سوریه، این رژیم ماجراجو به دنبال ایجاد بحران دیگری در منطقه است تا بر مشکلات داخلی و خارجی رژیم سرپوش بگذارد.

وی ادامه داد: قطعاً ایران با تدبیر، خواست ملت را دنبال می‌کند اما این‌قدر روشن است که مسئولین جمهوری اسلامی منتظر وعده‌های بی‌زمان اروپا نمی‌مانند؛ زمان مذاکرات در حال اتمام است. اگر اروپا این توانمندی را در خود می‌بیند که توافق هسته‌ای را حفظ کند، باید تصمیم خود را صریح‌تر و سریع‌تر اعلام کند؛ در غیر این صورت جمهوری اسلامی گام‌های بعدی را چه در زمینه هسته‌ای و چه مسائل دیگر برمی‌دارد.

لاریجانی اظهار داشت: لازم است دولت سریع‌تر تدبیری در خصوص مدل بودجه‌ای متناسب با شرایط پیش‌رو داشته باشد؛ به نحوی که نیازهای اصلی کشور تأمین شود؛ گرچه در این زمینه شورای هماهنگی اقتصادی باید گام های سریعتری بردارد، اما لازم است کمیسیون برنامه و بودجه با نشست‌هایی با سازمان برنامه و بودجه، سیمای روشنی از نحوه عمل دولت در شرایط جدید حاصل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر نیازی به تغییراتی در قانون بودجه بود، باید تدارک کرد.

کد خبر 407595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha