همشهری آنلاین: رزمایش تاکتیکی روی نقشه (ذوالفقار ۹۷) ویژه دانشجویان دوره ۲۸ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) امروز شنبه در این دانشگاه آغاز شد.

دافوس

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسین ولی وند زمانی، روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: این رزمایش مشترک به مدت 5 روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمطراز آغاز شده است.

وی توضیح داد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک ها و ابزارهای نبرد ناهمطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه ای آشنا کرده و زمینه ارتقای دانش عملیاتی آن ها را در به کارگیری روش های نوین نبرد فراهم سازد.

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش به منظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری صورت می گیرد.

سامانه فرماندهی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و تولید علم، پژوهشکده دفاع مقدس، مدیریت فصلنامه و مدیریت فاوا و ستاد و یگان پشتیبانی، از ساختارهای درون سازمانی این دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) هستند.

این دانشگاه در راستای ارتقا سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و هم پیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.

مهم ترین بخش های آموزش دافوس آجا این است که تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای نیز در این دانشگاه رصد می شود و تمامی سرفصل های آموزشی، موضوعات پژوهشی، تدوین کتب درسی و آموزشی بر مبنای تهدیدات تنظیم می شود و دانشجویان و دانش پژوهان، ضمن شناخت آگاهانه از شرایط، راهکارهای مقابله با آنها را می آموزند و با فراگیری آموزش های نوین به روز، با پیشرفت های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و همچنین عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در تامین امنیت، آشنا شده و پس از دانش آموختگی موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می شوند.

فارغ التحصیلان این دانشگاه با کسب مهارت های مختلف علوم دفاعی، صاحب نظر در زمینه مسایل فرماندهی، اطلاعات، اداری، آماد و پشتیبانی می شوند تا جایی که پس از طی دوره، توان ایفای نقشی موثر در مشاغل فرماندهی و ستادی در رده های بالای نیروهای مسلح را با درک مناسب از محیط جنگ های آینده در شرایط نا همتراز بدست می آورند و مسئولیت های مهم فرماندهی و مدیریت را در یگان های مختلف نیروهای چهارگانه ارتش را عهده دار خواهند شد.

کد خبر 407580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha