همشهری آنلاین: مالک شرکت مایکروسافت به تمام چهار میلیون دانشجوی دانش‌آموخته دانشگاه‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸ یک نسخه از کتاب «واقعیت» هدیه می‌دهد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فورچون، بيل گيتس كه معتقد است دانشجويان نبايد پس از پايان تحصيل كتاب خواندن را فراموش كنند، قصد دارد به چهار ميليون دانش‌آموخته دانشگاه‌هاي آمريكا اجازه بدهد نسخه اينترنتي «واقعيت: 10 دليل براي اينكه چرا ما درباره جهان اشتباه مي‌كنيم و چرا اوضاع بهتر از آن است كه شما فكر مي‌كنيد» را دانلود و دريافت كنند؛ كتابي نوشته هنس روسلينگ، نويسنده فقيد سوئدي كه همين امسال منتشر شده است.

گيتس كه خودش عاشق كتاب است و كتاب‌هاي محبوبش را در سايت گيتس‌نوتس به ديگران معرفي و پيشنهاد مي‌كند، درباره «واقعيت» چنين نوشته است: «يكي از مهم‌ترين كتاب‌هايي كه من در زندگي خوانده‌ام؛ راهنمايي بي‌نظير براي شفاف انديشيدن درباره دنيا. اگر شما بهار امسال از دانشگاه مدرك مي‌گيريد، من يك نسخه از كتابي را به شما هديه مي‌دهم كه بينشي بسيار مفيد براي عبور از دانشگاه به مرحله‌اي تازه از زندگي در اختيارتان مي‌گذارد.»

«واقعيت» كه آوريل امسال به بازار آمد، آخرين يادگار پزشك و استاد فقيد سوئدي است كه پيش از به پايان رساندن آن تسليم سرطان شد و از دنيا رفت. روسلينگ در اين كتاب مدعي شده دنيا بسيار بهتر از آن چيزي است كه همه ما فكر مي‌كنيم. نكته جالب اينكه او چند فصل كتاب را در آمبولانس همراه خودش تا بيمارستان برده بود. اونا روسلينگ (فرزند استاد) و همسرش آنا بخش‌هاي باقيمانده را كامل كردند تا «واقعيت» به پرفروش‌ترين كتاب در آمريكا و بريتانيا (چاپ شانزدهم) تبديل شود.

روسلينگ در بخشي از كتاب نوشته است: «اوضاع بد است و به نظر مي‌رسد بدتر هم مي‌شود. درست است؟ جنگ، خشونت، بلاياي طبيعي، فساد. پولدارها پولدارتر مي‌شود و فقرا فقيرتر و ما به زودي منابع‌مان را از دست مي‌دهيم مگر اينكه اتفاقي خارق‌العاده رخ بدهد. اين تصويري است كه بسياري از مردم غرب در رسانه‌ها مي‌بينند و در ذهن‌شان با خود حمل مي‌كنند... شايد نه هر سال اما گام به گام و سال به سال اوضاع دنيا بهتر مي‌شود. در دو سده اخير اميد به زندگي بيش از دو برابر شده و با وجود چالش‌هاي غول‌آساي مقابل روي ما، پيشرفت‌ها حيرت‌انگيز بوده است.»

کد خبر 407488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha