چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق درباره تنش جدید بین آنکارا و بغداد اعلام کرد که زمان پر کردن سد "ایلیسو" ترکیه "موضوعی سیاسی" است و عراق نیازی به احداث سد ندارد.

آب عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود خاطرنشان کرد که دولت ترکیه عمدا در زمانی اقدام به پر کردن سد ایلیسو کرد که ما در آن زمان از آن‌ها خواسته بودیم که این سد را پر نکنند.

وی در ادامه افزود: این موضوع، موضوع سیاسی و انتخابی است، زیرا ترکیه می‌خواهد از آن برای به کسب آرای کشاورزان ترک استفاده کند.

العبادی درخصوص نیاز عراق برای تاسیس سد تصریح کرد: این کشور نیازی به تاسیس سد ندارد زیرا که سدهایی که داریم به سطح پر شدن نرسیده و زمانی که آب مازاد داشته باشیم باید سدهای جدیدی احداث کنیم.

در همین راستا، فاتح ییلدیز، سفیر ترکیه در بغداد تاکید کرد که کشورش یک سال پیش به حیدر العبادی طی سفرش به آنکارا اطلاع داده بود که سد ایلیسو تکمیل شده است و باید پر شود در حالی که تاخیر در پر شدن سد، هزینه‌های زیادی را برای ترکیه به همراه دارد.

طی روزهای گذشته آثار پر شدن سد ایلیسو بر رود دجله در بغداد و شهر موصل نمایان شد به طوریکه سطح آب تا حد زیادی کاهش یافت و این مساله باعث شد شهروندان نگران احتمال خشکسالی و ضرر به محصولات کشاورزی‌شان شوند.

کد خبر 407385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha