همشهری آنلاین: پیکر زنده یاد ناصر یمین مردوخی کردستانی با حضور جمعی از مسئولان کشوری، مدیران مسئول نشریات و اصحاب رسانه کشور تشییع شد.

مردوخی

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر زنده یاد مردوخی صبح چهارشنبه از مقابل ساختمان پایگاه اطلاع رسانی پارسینه تشییع و به سوی قطعه نام آوران بهشت زهرا برای دفن بدرقه شد.

  • مردوخی شجاع و مردمی بود

سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم زنده یاد مردوخی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، وی را از پیشکسوتان جامعه و مردی از جنس رسانه و مطبوعات توصیف کرد که کارش را از دهه 30 به صورت مستمر آغاز کرده و در کنار آن به نویسندگی و سرودن شعر نیز مشغول بود.

قاسمی در ادامه با اشاره به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی آن مرحوم، شجاع بودن، مردم داری و مردی از جنس مردم را از ویژگی‌های برجسته زنده یاد مردوخی کردستانی برشمرد.

به گفته وی، مردوخی در قامت یک خبرنگار و فعال رسانه همواره مطلب و یا چیزی را که احساس می کرد می تواند مساله و معضل در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی باشد، مطرح و پیگیری می کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه به حضور مستمر و فعال زنده یاد مردوخی در جلسات و نشست های مختلف خبری این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: وی سوالات خود را به گونه ای مطرح می کرد که نوعی هیجان را در جمع دوستان رسانه ای ایجاد و همواره اصرار بر دریافت پاسخ داشت.

قاسمی، حسن اخلاق و رفتار، عطوفت، انسانیت و بزرگواری وی را با وجود هیجانی بودن هنگام طرح سوال را از دیگر ویژگیهای این روزنامه نگار پیشکسوت بیان کرد و افزود: مرحوم مردوخی با منش و روش خود می تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان رسانه ای کشور محسوب شود.

  • مردوخی متعهد بود

مدیر پایگاه اطلاع رسانی پارسینه نیز در مراسم تشییع مردوخی، در وصف آن مرحوم گفت : امروز استاد مردوخی با همه اهالی مطبوعات و رسانه در حالی خداحافظی می‌کند که شجاعت او در تاریخ رسانه ای کشور ثبت خواهد شد.حمیدرضا اسکندری خاطرنشان کرد: زنده یاد مردوخی در عین حال شاعر و نویسنده اهل بیت (ع) نیز به شمار می آمد و خوشا به حالش که در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) مهمان اهل بیت (ع) خواهد بود. وی در ادامه سخنان خود، مهربانی، خوشرویی، خونگرمی، خودجوشی، بزرگواری و تعهد به کار و توجه به همنوع را از ویژگی های بارز مرحوم مردوخی برشمرد.

  • مردوخی صریح الهجه بود

در ادامه این مراسم مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری شهید اشرفی اصفهانی نیز ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد مردوخی به خانواده اش و همچنین جامعه رسانه ای کشور، به بیش از پنج دهه فعالیت رسانه ای او در حوزه های مختلف اشاره کرد.عطا اشرفی اصفهانی افزود: هر فردی، دست و قلمی در رسانه و عرصه نویسندگی کشور دارد، اذعان خواهد داشت که زنده یاد مردوخی همواره با شجاعت و صراحت مسائل و مشکلات جامعه و مردم را به مسئولان منتقل می کرد. نوه چهارمین شهید محراب، تلاش، فعالیت، پیگیری، خوشرویی، انسانیت و منش و بزرگواری را از ویژگی های برجسته مرحوم مردوخی عنوان کرد. به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری شهید اشرفی اصفهانی، عشق به خبر و روزنامه نگاری، تلاش مضاعف برای انعکاس مطالب و اخبار به صورت واقعیت بدون کم و کسری در وجود وی نهادینه شده بود.وی گفت: مرحوم مردوخی کردستانی تا آخرین روزهای عمر خود همواره به فعالیت در عرصه خبر و نویسندگی عشق می ورزید و دست به قلم بود.

  • مردوخی زبان مردم بود

عضو شبکه روابط عمومی ایران (شارا) نیز در این مراسم مردوخی را فردی شجاع، فعال و عاشق کار و حرفه خبرنگاری و نویسندگی توصیف کرد و گفت: وی در تمامی نشست ها و برنامه های خبری به نوعی می توان گفت زبان مردم بود.

حمید عمو لشکریان در ادامه شجاعت در گفتار و رفتار در عین عمل را از دیگر ویژگیهای مرحوم مردوخی برشمرد و گفت: وی از جمله انسانهایی به شمار می رفت که عشق و علاقه به کار و پشتکار را همواره به یدک می کشید و لحظه ای خسته کار حرفه‌ای و نویسندگی نمی‌شد.

در ادامه این مراسم، همسر و دختران زنده یاد مردوخی از حضور همه مسئولان، اهالی رسانه و مطبوعات و دیگر حاضران در مراسم تشییع تشکر و قدردانی کردند.

علیرضا معزی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، علیرضا رضازاده مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان و پرویز اسماعیلی معاون اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز در این مراسم حضور داشتند.

مردوخی، بامداد هشتم خردادماه در تهران، بر اثر بیماری و نارسایی کبد دار فانی را وداع گفت.

زنده یاد مردوخی با 64 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای، حضوری پر رنگ در عرصه‌های نویسندگی، خبرنگاری و سردبیری رسانه‌ها داشت.

او در یک سال گذشته، چندین بار در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته بود.

کد خبر 406993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha