همشهری آنلاین: وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکید کرد: مستشاران ایرانی به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند و تا زمانی که ارتش سوریه نیاز داشته باشد، مستشاران ایرانی در این کشور باقی خواهند ماند.

 ابوالقاسم علی نژاد

 

سرتیپ پاسدار ' ابوالقاسم علی نژاد ' در گفت وگو با ایرنا با اشاره به درخواست رسمی حکومت سوریه از ستاد کل نیروهای مسلح ایران برای اعزام مستشاران نظامی به سوریه تصریح کرد: اثرات این حضور با پایان جنگ در سوریه عمیق و ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی در این کشور که منجر به شکست های پی در پی جبهه تکفیری ها و در عین حال خشم حامیان آنها شد، گفت : هر زمان که جبهه مقاومت و ارتش سوریه ابتکار عمل را در این کشور در دست گرفته و پیروز میدان شده اند، غربی ها با اقدامات جنایت بار خود به دنبال نجات تروریست ها برآمده اند.

وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ادامه داد، حمله به پایگاه هوایی الشعیرات در سال گذشته و همچنین بمباران و موشک باران یک مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه در 24 فروردین 1397 نمونه ای از این جنایات است.

علی نژاد خاطر نشان کرد، حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه از سویی در راستای حمایت همه جانبه این کشورها از تروریست های تکفیری و از طرف دیگر نشان از شکست و عجز جبهه استکباری در سوریه است که در هشت سال گذشته همواره ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 60 درصد خاک سوریه از دست تروریست ها آزاد شده است، افزود: تدابیر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دفاع از مردم و خاک این کشور در کنار رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در آزادسازی قسمت زیادی از خاک این کشور بسیار ارزشمند بود.

** روز قدس سند افتخار جمهوری اسلامی ایران است
این مقام نظامی ایرانی، روز قدس را سند افتخار جمهوری اسلامی دانست و گفت : ایران اسلامی همواره از آرمان فلسطین در آزادی قدس اشغالی دفاع می کند و این دفاع ادامه خواهد داشت و مربوط به زمان خاصی نیست.
وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سوریه رژیم صهیونیستی را پرچمدار کشتار وحشیانه تکفیری ها در سوریه و عراق معرفی و تصریح کرد: این رژیم هم اکنون به دنبال شریک در بین کشورهای عربی منطقه خلیج فارس است و متاسفانه برخی از کشورهای عربی نیز با آن همراه شده اند.
علی نژاد با بیان اینکه برخی کشورهای عربی منطقه به جای مقابله با رژیم صهیونیستی به غلط و بر اثر برخی القائات مانند ایران هراسی در برابر جمهوری اسلامی صف آرایی کرده اند، گفت: ای کاش کشورهای عربی به جای اجیر کردن شمار زیادی از عناصر مسلح برای کشتار مردم مسلمان سوریه و عراق از آنان برای مقابله با سیاست های رژیم صهیونیستی استفاده می کردند.
وی تاکید کرد: اگر فقط بخشی از توانایی تکفیری هایی که بخش هایی زیادی از عراق و سوریه را ویران کردند به مقابله با رژیم صهیونیستی اختصاص می یافت ، اکنون اثری از این رژیم باقی نمانده بود.

وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در بخشی دیگر از مصاحبه خود با ایرنا تاکید کرد ، مناسب است تا همه رسانه های ایرانی در جایگاه شایسته و واقعی خود به انعکاس اخبار مقاومت مبادرت ورزیده و نقش تروریست ها و حامیان غربی - عربی - عبری آنها را تبیین کنند.

علی نژاد ادامه داد: این رسانه ها همچنین می توانند در شناساندن ابعاد مختلف جنایات گروه های تروریستی در منطقه و حامیان و پشتیبانان خارجی آنها نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: رسانه های ایرانی علاوه بر این می توانند سیاست ها و طرح های آمریکا و کشورهای متحد غربی - عربی را به خاطر حمایت از جنایات تروریست ها در منطقه که در راستای امنیت رژیم صهیونیستی است ، برملا کنند.

این مقام ایرانی در ادامه خواستار روشنگری رسانه های داخلی در خصوص حضور مستشاران ایرانی در سوریه شد و اظهار داشت: آمریکا با کمک رسانه های خود حضور نیروهای خود را در سوریه که اقدامی غیر قانونی و بدون دعوت دولت این کشور است در راستای منافع ملی خود توجیه می کند ؛ حال این سوال مطرح می شود که چرا رسانه های ایرانی در تبیین حضور مستشاران ایرانی در سوریه که به دعوت رسمی دولت سوریه و برای دفاع از مردم مظلوم و مسلمان این کشور است ، کوتاهی می کنند.

بحران سوریه در 24 اسفند 1389 در استان درعا در جنوب این کشور آغاز شد و با توجه به حمایت های برخی کشورهای عربی و غربی از آن بسرعت به دیگر شهرهای سوریه نیز سرایت کرد و بخش های زیادی از خاک این کشور به اشغال تروریست ها در آمد.

هم اکنون بیش از 60 درصد خاک سوریه با حدود 80 درصد جمعیت این کشور از دست تروریست ها آزاد شده و کنترل حدود 24 درصد از این کشور در اختیار کردها (با حمایت آمریکایی ها) قرار دارد .

3 تا 4 درصد از خاک سوریه در تصرف تروریست های داعش است و امریکا نیز با تجاوز به سوریه و ایجاد ده پایگاه نظامی در مناطق شرقی این کشور بخش هایی از آن را اشغال کرده است.

کد خبر 406920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha