همشهری آنلاین: وزیر نیرو درباره تغییر ساعت رسمی کشور توضیحاتی داده است.

به گزارش فارس، پرویز فتاح در حاشیه هفتمین همایش مدیران امور آب و فاضلاب شهری و روستایی در خصوص احتمال جابه‌جایی زمان‌بندی تغییر ساعت رسمی‌ کشور در سال‌های آینده افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی‌ تغییر ساعت رسمی کشور در سال 87 از اول فروردین تا پایان شهریور خواهد بود، اما با توجه به تجربه سایر کشور‌ها ممکن است دامنه این تغییر در سال‌های بعدی متفاوت باشد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس، زمان اعلام شده اعمال خواهد شد ، اما با توجه به اینکه دو سال وقفه دراین زمینه صورت گرفته است ، شاید دامنه تغییر ساعت در محدوده مصوبه مجلس برای استفاده مناسب از این ظرفیت ، تغییر کند.

وی در پاسخ به اجرای پروژه فاضلاب تهران گفت: اجرای پروژه فاضلاب تهران به سالانه سه تریلیون ریال اعتبار نیاز دارد اما برای اجرای این پروژه 500 میلیارد ریال اعتبار برای سال 87 اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب تهران به 20 تریلیون ریال اعتبار نیاز دارد گفت:لایحه تامین اعتبار برای پروژه فاضلاب تهران با همکاری دولت و شورای شهر در حال تهیه است.
فتاح افزود: چهار مدول از پروژه فاضلاب تهران تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با پوشش جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر، سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید .

افزایش بودجه طرح های فاضلاب کشور

فتاح افزود:بودجه بخش فاضلاب کشور در سال آینده چهار تریلیون و 600 میلیارد ریال است اما این رقم امسال سه تریلیون و 400 میلیارد ریال بوده است بنابراین به این ترتیب بودجه تخصیصی به طرح‌های فاضلاب کشور در سال 87 نسبت به سال جاری افزایش خواهد یافت .

تایید اساسنامه واگذاری نیروگاه‌ها تا 10 روز دیگر

وزیر نیرو در خصوص اساسنامه واگذاری نیروگاه‌ها گفت: نقطه نظرات شورای نگهبان در خصوص اساسنامه واگذاری نیروگاه‌ها از سوی دولت اعمال شده است بنابراین امیدواریم تا 10روز آینده این اساسنامه از سوی شورای نگهبان تایید و در مرحله نخست 10نیروگاه سودده کشور در بورس واگذار شود.

میزان ذخایر مخازن نیروگاه‌ها 10 درصد بیشتر

فتاح میزان ذخایر مخازن نیروگاه‌ها در زمستان امسال را نسبت به سال گذشته هشت تا 10درصد بیشتر عنوان کرد و گفت:به دلیل محدودیت ذخایر باید با تدبیر این شرایط سخت را مدیریت کرد تا قطعی برق در شبکه سراسری برق کشور صورت نگیرد .

فتاح با اشاره به اینکه مصرف برق در کشور در زمان حاضر به 28 هزار و 500 مگاوات رسیده است ، گفت : به دلیل افت دمای هوا و قطعی گاز، استفاده مردم از وسایل برقی برای سیستم گرمایشی بالا رفته است و به همین سبب میزان برق مصرفی در کشور هم اکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 1000 مگاوات رشد نشان می‌دهد.

کد خبر 40681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز