سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس هیئت مدیره صنایع آرد کشور گفت: اضافه کردن سبوس بصورت دستی به نان از سوی نانواها تخلف است و مشاهده آن در نانوایی‌ها پیگیری قانونی دارد.

به گزارش‌ ایلنا، حسین‌ یزدجردی رئیس هیئت مدیره صنایع آرد کشور با اشاره به اینکه سبوس مصرفی در نانوایی‌ها خوراک دام است افزود: اضافه کردن این سبوس به نان نه تنها خاصیت غذایی ندارد بلکه برای بدن انسان مضر نیز خواهد بود.

وی تبلیغ گسترده از سوی وزارت بهداشت درخصوص خواص نان سبوس‌دار را سبب اقبال گسترده مردم از این ماده غذایی دانست و گفت: همه خواص بیان شده برای سبوس در این ماده غذایی موجود است اما سبوسی که در کارخانه مخلوط در آرد خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره صنایع آرد کشور با اشاره به تولید آرد تیره در کشور که دارای سبوس است ادامه داد: در حال حاضر آرد کامل به دلایل بهداشتی در کشور تولید نمی‌شود اما آرد 88 درصد و 85 درصد تولید که درصورت نیاز به افزایش حجم سبوس آرد، این فرایند باید در کارخانه انجام شود.

یزدجردی با اشاره به استاندارد اجباری تولید آرد برای کارخانه‌ها افزود: افزودن سبوس دستی به آرد از یک سال پیش آغاز شده است که هم‌اکنون با نظارتهای سازمانهای مسئول به دنبال جلوگیری از این فعالیت هستیم.

کد خبر 406773

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha