دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سامانه بارشی جدیدی فردا (۸ خرداد) از شمال غرب کشور وارد خواهد شد و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، بخش‌هایی از زنجان، کردستان، همدان و قزوین شاهد بارش شدید خواهند بود.

باران

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی،  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز(۷ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران، غرب سمنان، ارتفاعات مازندران و در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، کرمان، فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (سه‌شنبه ۸ خرداد) با نفوذ سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور بارش در شمال غرب، برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات کرمان و شمال شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

 افزود:‌ در روز چهارشنبه (۹ خرداد) با ادامه فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از شمال شرق کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از شرق کشور و ارتفاعات کرمان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی از نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین فردا (۸ خرداد) شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را پیش‌بینی کرد و گفت:‌ فردا (۸ خرداد) آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و در اوایل شب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۳ و ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز چهارشنبه (9 خرداد) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 406702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha