سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با تشکیل دبیرخانه دائمی جایزه هنری غدیر، نخستین دوره این جایزه طی مراسمی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به 7 تن از هنرمندان عرصه ‌های مختلف فرهنگی و هنری تعلق گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم سید مرتضی نجومی، داوود میرباقری،‌علی موسوی گرمارودی، ‌فرهاد فخرالدینی، سید مهدی شجاعی مورد تجلیل قرار گرفتند و نکوداشت سید جعفر شهیدی و زنده ‌یاد علامه عسگری برگزار شد.

احمد نوریان، رییس این سازمان با بیان اینکه ترویج تفکر و فرهنگ علوی وظیفه همگان است گفت: به واقعه غدیر نباید نگاه مناسبتی داشت، غدیر یک برنامه و الگو در طول زندگی هر انسانی است.

وی جمع‌ آوری معارف، دسته‌‌بندی آثار هنری و ترجمه آن به زبان نسل جدید را از رویکرد‌های این جایزه عنوان کرد و افزود: تطبیق معارف با شرایط و نیاز امروز همراه با بیان تحلیلی، عرضه فرهنگ در قالب‌های هنری و اشاعه آن در رسانه‌های جمعی از طریق قالب‌های مختلف هنری ویژه مخاطبان گوناگون از اهداف برپایی جایزه غدیر است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: برقراری ارتباط با مردم، تاثیرگزاری بر اذهان صرف‌نظر از دین جز با خلق آثار هنری میسر نیست و پیامبر اکرم(ص) با کاری هنری‌، مولا (ع) را در واقعه غدیر معرفی کرد.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود موزه هنری دینی امام‌علی(ع) را یکی از کانون‌های نشر و ترویج هنرهای دینی برشمرد و گفت: تلاش با رویکرد علمی و استفاده از ظرفیت‌های شهر وا نتشار پیام دین،‌ فرهنگ علوی، نبوی و غدیر از مهم ترین فعالیت‌های سازمان در این موزه خواهد بود.

نوریان افزود: کوتاهی در نشر فلسفه غدیر و فرهنگ علوی ظلم به مولا علی‌(ع) و به کسانی‌ است که تشنه حقیقت و الگوی ناب هستند.

وی در پایان غدیر را نقطه عطف تاریخ اسلام و ولایت را ستون اعتقادات برشمرد و گفت:  بی ولایت هیچ عملی مقبول نمی شود و واقعه غدیر چراغی درخشان در دل تاریکی ها است.

در ادامه مراسم فرهاد فخرالدینی پس از دریافت جایزه هنری ‌اش گفت: گامی که در عرصه موسیقی برداشتم آن نبود که می‌خواستم، بلکه آن چیزی است که توانستم و این جز وظیفه‌‌ام نبود.

سید مهدی شجاعی نیز اظهار امیدواری کرد  که هنرمندان درک کنند که از سوی چه کسی الهام هنری می‌گیرند و علی موسوی گرمارودی نیز فعالیت‌هایش را یک توفیق الهی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که اشعارش مورد رضایت ائمه قرار گیرد.

حجت‌السلام و المسلمین جمال الدین دین پرور، رئیس بنیاد نهج البلاغه، موسوی گرمارودی را از ارادتمندان اهل بیت(ع) معرفی کرد.

وی اشعار گرمارودی را جریانی تاثیر گذار در حوزه ادبیات دینی- آیینی برشمرد و گفت: واقعه غدیر و انس با مولا علی ( ع) به وضوح در آثار وی به چشم می‌خورد.

کد خبر 40654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز