همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه‌ای تصویب کرد که اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از دولت ترامپ گرفته و در اختیار کنگره قرار می‌دهد.

کنگره آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آمریکایی، در جلسه تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، اصلاحیه‌ای در این قانون تصویب شد که اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از دولت گرفته و آن را به اخذ مجوز از کنگره مشروط می‌کند.

این اصلاحیه که از سوی کیت الیسون عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده و مورد حمایت تعدادی دیگر از نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه این مجلس بود، به اتفاق آرا تصویب شد.

الیسون در پیامی توئیتری در این باره گفت: تصویب این اصلاحیه فراحزبی مخالفتی قدرتمند و به موقع با خروج دولت ترامپ از توافق (هسته‌ای) ایران و ادبیات خصمانه فزاینده او است.

وی افزود: پیام روشن این اصلاحیه این است که مردم آمریکا و اعضای کنگره خواستار جنگ با ایران نیستند. امروز کنگره اختیار استفاده از نیروی دفاعی را بازپس گرفت.

باربارا لی دیگر عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از این اصلاحیه حمایت کرده بود، گفت: چند هفته پس از خروج ننگین رئیس جمهوری ترامپ از توافق ایران، تضمین تداوم دیپلماسی با ایران و با منطقه از همیشه مهم‌تر است.

کد خبر 406338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha