چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گلدان کوچک سرامیکی متعلق به قرن ۱۸ چین در حراجی ساثبیز با قیمت پایه ۵۰۰ هزار یورو چکش می‌خورد.

گلدان سرامیکی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين گلدان قديمي كه درون يك جعبه كفش درب و داغان در يك زيرشيرواني در فرانسه كشف شده، به دوران زمامداري امپراتور كيانلونگ از سلسلسه كينگ مربوط مي‌شود و در دوازدهمين روزه از ماه آينده ميلادي در حراجي ساثبيز لندن به قيمت پايه 500 هزار يورو (معادل 438 هزار پوند و 590 هزار دلار آمريكا) در معرض نمايش و فروش قرار مي‌گيرد.

گلدان سراميكي در حالي كاملا اتفاقي در ميان چند قطعه تزئيني ديگر پيدا شد كه صاحب آن گفته است: «ما چندان به اين گلدان علاقه نداشتيم و اجداد ما هم آن را خيلي دوست نداشتند.» روي اين گلدان قديمي و 300 ساله تصاوير طبيعت، آهو و درنا نقاشي شده و كارشناسان ساثبيز معتقدند اين طراحي‌ها و نقش‌هاي درخشان و خيره‌كننده حتي در دوران سلسله كينگ در چين هم بسيار نادر بوده است.

اوليويه والميه، كارشناس هنرهاي آسيايي ساثبيز به خبرنگاران گفت: «اين گلدان تنها نمونه موجود در جهان است كه نقشي با اين جزئيات روي خود دارد. ما گلدان سراميكي مربوط به قرن 18 چين را يك اثر هنري كاملا باارزش مي‌دانيم.»
تنها گلدان مشابه ديگر كه تا امروز كشف شده و به نمايش درآمده، در بخش هنرهاي آسيايي موزه گيمه در پاريس قرار دارد. هر چند روي آن گلدان خبري از درناها نيست.

کد خبر 406302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha