همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی آمازون پرایم در تدارک تولید مجموعه‌ای مستند درباره زندگی دیه‌گو آرماندو مارادونا در دهه ۱۹۸۰ است.

مارادونا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين مجموعه كه هنوز نامي براي آن برگزيده نشده است، دوران پرشكوه حضور فوق‌ستاره آرژانتيني را در ليگ ايتاليا، بردن جام جهاني فوتبال 1986 در مكزيك و كسب نخستين قهرماني با ناپولي در سري‌آ روايت مي‌كند. در واقع، مارادونا در ميانه‌هاي دهه 80 ميلادي نوعي ژن قهرماني داشت كه آن را با خود به تيم ملي آرژانتين و باشگاه فوتبال ناپل برده بود.

قرار است اين مستند تلويزيوني نگاهي بي‌سابقه به زندگي و فعاليت‌هاي بازيكني بيندازد كه به عقيده بسياري از كارشناسان و فوتبال‌دوستان همچنان بزرگ‌ترين بازيكن و ستاره تاريخ فوتبال است. مارادونا كه هنوز هم از محبوب‌ترين چهره‌هاي شهر ناپل است، به تيم فوتبال اين شهر كمك كرد براي نخستين بار در تاريخ خود اسكودتو يا همان جام قهرماني ليگ سري‌آ ايتاليا را به دست آورد؛ افتخاري كه پس از آن فقط يك بار ديگر، اين بار هم با حضور مارادونا تكرار شد.

يكي ديگر از شاهكارهاي مارادونا در آن دوران، بردن جام جهاني فوتبال در مكزيك بود. كاپيتان تيم ملي آرژانتين در بازي مرحله يك‌چهارم نهايي با انگليس دو گل زد كه هر دو تاريخ‌ساز و در دنياي فوتبال ماندگار شدند؛ اولي در دقيقه 51 با دست مارادونا بر فراز دستان پيتر شيلتن (دروازه‌بان تيم ملي انگليس) به ثمر رسيد و به «دست خدا» مشهور شد و دومي چهار دقيقه بعد با پشت سر گذاشتن پنج بازيكن حريف به تور دروازه بوسه زد. اين گل را هم به نام «گل قرن» مي‌شناسند.

اين دومين پروژه بزرگ مستند درباره يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان تاريخ فوتبال خواهد بود. پيش از اين آصف كاپاديا با سابقه ساختن مستندهاي تحسين‌شده «سنا» و «ايمي» زندگي مارادونا را دستمايه خلق مستندي متفاوت كرده بود. گفته مي‌شود اين مستند سومين بخش از سه‌گانه‌اي است كه زندگي ستاره‌ها را در دوران بزرگسالي به تصوير مي‌كشد و قرار است پيش از پايان سال 2018 آماده نمايش شود.

آمازون پرايم كه علاقه‌اي خاص به مستندهاي ورزشي دارد، در آينده نزديك يك مجموعه مستند درباره فصل ركوردشكن باشگاه منچسترسيتي را روانه آنتن مي‌كند. در فصلي كه گذشت، سيتي با هدايت پپ گوارديولا نخستين باشگاه انگليسي شد كه با 100 امتياز قهرمان ليگ برتر مي‌شود. پيش‌تر شبكه نتفليكس (رقيب آمازون) هم مجموعه‌اي مستند درباره يوونتوس، قهرمان چند دوره اخير ليگ ايتاليا ساخته بود.

کد خبر 405759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha