همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی با اعلام شدت بارش و احتمال آب‌گرفتگی در ۱۱ استان کشور گفت: تهران شاهد بارش رگبار و وزش باد خواهد بود.

باران

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به فعال بودن سامانه بارشی در سه روز آینده در کشور گفت: تمرکز و عمده سامانه بارشی امروز در نیمه شمالی و بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور است.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها بیشتر در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، نیمه شمالی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، ارتفاعات گلستان، شرق تهران و مازندران است و احتمال جاری شدن سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در این مناطق وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: بارش‌ها فردا (چهارشنبه 26 ارديبهشت) در بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور، جنوب شرق و شمال غرب ادامه خواهد داشت.

گودرزی در خصوص وضعیت هوا در روز پنجشنبه گفت: گستره بارش ها محدود به بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور است. همچنین در سه روز آینده شرق، جنوب شرق و شمال شرق وزش‌ بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرق و جنوب شرق کشور براثر وزش باد شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود، گفت: خلیج فارس از امشب به تدریج مواج می‌شود و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنگه دره هرمز و غرب دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص هوای تهران افزود: برای عصر امروز هوای تهران نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. فردا در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط استان تهران فردا پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با اعلام کمینه و بیشینه دمای تهران گفت: امروز کمینه و بیشنیه دمای تهران ۲۴ و ۱۳ خواهد بود و بارش باران روز چهارشنبه در تهران شدت خواهد شد و احتمال آب‌گرفتگی وجود دارد. همچنین دو الی سه درجه کاهش دما در تهران برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 405530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha