سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه هنری به مناسبت روز ملی فردوسی، برنامه ویژه نقالی و روایت داستان‌های «شاهنامه» را برای مردم تدارک دیده است.

فرهنگ

به گزارش ايسنا؛ بهاره جهاندوست ـ گفت : به مناسبت فرارسیدن ۲۵ اردیبهشت‌ماه، عصر روز سه‌شنبه داستان زال و سیمرغ که از داستان‌های جذاب و حکیمانه شاهنامه فردوسی است توسط جمعی از کودکان و خردسالان شاهنامه‌خوان عضو گروه «چامه» در آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری «بام‌لند» تهران برای عموم مردم اجرا خواهد شد.

او افزود: در این برنامه نقالی تک‌نفره و گروهی، اجرای موسیقی توسط گروه زنگوله و پروفورمنس نقاشی خط توسط ابراهیم الفت که از هنرمندان بین‌المللی کالیگرافی کشور است، تدارک دیده شده و هدف آن آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم با ادبیات و داستان‌های فاخر شاهنامه به بهانه گرامی‌داشت روز ملی فردوسی است.

به گفته جهاندوست، این برنامه آغاز یک رویداد جهانی برای انتشار مفهوم صلح، دوستی و خرد در شاهنامه فردوسی به وسیله هنر نقالی به تمام جهانیان است که با نام «ما فرای مرزها » از تهران آغاز می‌شود.

او ادامه داد: در پروژه «ما فرای مرزها» داستان‌های مختلف شاهنامه متناسب با فرهنگ، داستان‌ها و اسطوره‌های اقوام و کشورهای مختلف و به چند زبان ارائه خواهد شد. اجرای نقالی به همراه انواع دیگری از هنرهای نمایشی و تجسمی در اصفهان، شیراز، کرمان، نیشابور، سبزوار و کشورهای ترکیه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، اسکاتلند، چین و برخی کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

حضور در برنامه نقالی روز ملی فردوسی در مجموعه گردشگری بام‌لند برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

کد خبر 405425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha