یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی رییس قوه قضاییه گفت: در جلسه مشترک این قوه با وزارت ارشاد پیشنهاد تشکیل پلیس کتاب را ارایه کردیم.

حجت الاسلام هادی صادقی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هادی صادقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درصورت تشکیل پلیس کتاب این پلیس می‌تواند به محض دریافت خبری مبنی بر پدیده قاچاق کتاب وارد عمل شود.

صادقی افزود: جریان کارشناسی بررسی پدیده قاچاق کتاب باید پیش از ارسال پرونده به دادگاه انجام شود، دادگستری نیز بعد از بررسی شواهد مانند دیگر پرونده‌ها به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

این مقام مسوول در قوه قضائیه با اشاره به مشکلاتی در حوزه قاچاق کتاب، ادامه داد: گاهی این پرونده‌ها از نظر شواهد دارای نقص هستند درحالی که حق با ناشر است و نمی‌توان این موضوع را ثابت کرد بنابراین تاکید داریم شواهد ناظر پیش از طرح دعوا در دادگاه باید با نگاه کارشناسی جمع آوری شود.

صادقی درباره تشکیل شعبه دادگاه تخصصی کتاب اضافه کرد: زمانی می‌توان درباره تشکیل دادگاه تخصصی کتاب بحث کرد که حجم پرونده‌های قاچاق کتاب قابل توجه باشد اما وقتی پرونده‌ها در این حوزه محدود باشد تشکیل این دادگاه بی‌معنا است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: باید درباره سرقت و چاپ غیرقانونی کتاب تمهیدات لازم اندیشیده شود با توجه به اینکه قانون نیز درباره این موضوع موجود است ،اما به نظر می‌رسد رسیدگی قانونی به قاچاق کتاب کافی نباشد.

به گفته این مقام قوه قضائیه ،اتحادیه ناشران و کتابفروشان همچنین پلیس و کارشناسان وزارت ارشاد باید طرحی را باهدف جلوگیری از بروز قاچاق کتاب تدوین و ارایه کنند.

صادقی افزود: برای تحقق این هدف حضور میدانی نمایندگان یاد شده ضروری است و اتحادیه ناشران با همکاری پلیس می‌تواند برای ردیابی، شناسایی و مقابله با شیوه‌های قاچاق و دزدی کتاب تدابیر لازم را اتخاذ کند.

کد خبر 404694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha