دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری برنامه «کاردان ها» درباره این برنامه که از شبکه یک پخش می شود، بیان کرد سخنانی که در برنامه مطرح شده است، پیش از این در تلویزیون گفته نمی‌شد.

سریال

به گزارش مهر؛‌ داریوش کاردان مجری برنامه «قاب نقد» درباره این برنامه که به نقد سریال‌های مختلف شبکه‌های سیما می‌پردازد و روند ادامه ساخت آن در شبکه یک بیان کرد: ما سال‌ها پیش در شبکه یک برنامه «نقد اول» را برای نقد و بررسی سریال‌های شبکه یک داشتیم اما در برنامه «قاب نقد» به دستور مرتضی میرباقری معاون سیما همه سریال‌های داستانی باید نقد شوند.   

وی درباره اصلاحات صورت گرفته در این برنامه عنوان کرد: باید دانست هیچ برنامه ای حداقل به دلایل فنی و تکنیکی بدون حذفیات نخواهد بود، در این برنامه هم خدا را شکر ممیزی در مسایل محتوایی نداشته‌ایم اما شاید مهمان برنامه سخنی گل درشت گفته که حذف شده است.

این بازیگر و برنامه ساز با اشاره به برنامه دیگر خود با نام «کاردان‌ها» که از شبکه یک روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: من خوشحالم که در یک سال گذشته فضا خیلی بهتر شده است و سخنانی در تلویزیون و در برنامه‌های خود من مثل «قاب نقد» و یا «کاردان ها» گفته می‌شود که پیش از این بیان نمی‌شد. در برنامه «کاردان‌ها» که در ایام نوروز از شبکه یک پخش شد افرادی مثل علی مطهری، بیژن نامدار زنگنه، محسن هاشمی و چند تن دیگر حضور پیدا کردند و حرف‌هایی مطرح شد که معمولا پخش نمی‌شد.

کارگردان اظهار کرد: این اتفاقات برای من بسیار خوشایند بود چون حس می‌کردم مردم در این برنامه‌ها حرف‌هایی را می‌شنوند که پیش از این باید به خاطر آنها بروند شبکه‌های خبری ماهواره را تماشا کنند و بفهمند درباره ایران چه می‌گویند.

وی افزود: ما باید خودمان مسایل کشورمان را بیان کنیم و این خیلی بهتر است که مردم حرف کشورشان را از خود ما بشنوند. ما در برنامه «کاردان‌ها» بی پرواتر حرف می‌زنیم و به طور مثال سوال مردم را درباره وزارت نفت و یا عدالت اقتصادی مطرح می‌کنیم و سخنان خوبی هم در برنامه‌های گذشته مطرح شد. به طور مثال من در برنامه‌ای از حجت الاسلام زائری درباره عدالت اجتماعی پرسیدم و او خیلی بی‌پروا توضیح داد که مردم بیشتر از اینکه از فقر ناراحت باشند از تبعیض ناراحت هستند و مثالی در این باره بیان کرد.

کاردان با اشاره به ادامه ۲ برنامه «قاب نقد» و «کاردان‌ها» توضیح داد: تولید این ۲ برنامه به دستور معاون سیما ادامه دارد، البته خود من از اینکه ۲ برنامه در یک شبکه داشته باشم راضی نیستم.  

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید در نظر بگیریم که در یک برنامه چالشی مثل «قاب نقد» و یا در برنامه گفتگو محوری مثل «کاردان‌ها» مسایلی که مطرح می‌شود اهمیت دارد و اینکه چقدر برای مردم مفید باشد. حتی اخبار صدا و سیما اگرچه به حوزه من مربوط نمی‌شود اما باید در پرداختن به مسایل و دغدغه‌ها اهتمام داشته باشد، اخبار نباید اجازه دهد اتفاقی ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خارجی بازتاب پیدا کند و بعد که همه متوجه شدند به آن بپردازد.

این بازیگر و کارگردان تلویزیونی در پایان گفت: رسانه ملی با بودجه مردم اداره می‌شود پس باید در راستای عدالت اجتماعی حرکت کند.

کد خبر 404686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha