همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور، خانم بی‌نظیر بوتو را از چهره‌های اثرگذار سیاسی پاکستان دانست و از کشته‌شدن وی ابراز تأسف کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر یکشنبه (9 دی) در جلسه هیئت دولت که به ریاست وی برگزار شد، در سخنانی با اظهار تأثر و تألم دولت و ملت ایران، درگذشت خانم بوتو را به دولت و ملت شریف پاکستان و خانواده محترم وی تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور با ابراز تأسف عمیق از درگذشت خانم بی‌نظیر بوتو و محکوم‌کردن این اقدام جنایتکارانه، وی را از چهره‌های مهم و اثرگذار سیاسی و مورد حمایت بخش‌های مهمی از مردم پاکستان دانست.

رئیس‌ قوه مجریه با تأکید بر این که هدف اقدامات تروریستی و همچنین درگیری‌های ماه‌های اخیر در پاکستان بسیار فراتر از رقابت‌های حزبی و انتخاباتی است تصریح کرد: روشن است که امروز دست‌های پیدا و پنهان دشمن، اساس استقلال، یکپارچگی و عزت کشور بزرگ و مهم پاکستان را هدف گرفته است؛ کشوری که با یک خیزش عمومی و براساس اهداف اسلامی و همراه با فداکاری یک ملت شجاع برپا شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به بیداری و ایمان راسخ و حساسیت بالا و عکس‌العمل‌های افتخارآفرین ملت پاکستان در مهم‌ترین امور اسلامی و جهانی گفت: این روزها سرزمین پاکستان دوران حساس و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند و آینده روشن و درخشان این خطه از سرزمین اسلامی به عملکرد امروز گروه‌ها و احزاب، بزرگان و مؤثرین این کشور بستگی تام و تمام دارد.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار امیدواری کرد مردم عزیز پاکستان با هوشمندی تاریخی خود و با درایت از توسعه دامنه درگیری‌ها و برادرکشی، جلوگیری کنند و بزرگان این کشور با گفت‌وگو و تفاهم در برقراری آرامش و حفظ یکپارچگی و عزت پاکستان کوشا باشند.

کد خبر 40467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز