مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی با بیان اینکه هموطنان داخل و خارج از کشور از طریق شماره تلفن جدید 09699 موارد نقض حقوق شهروندی را اعلام کنند، گفت:

موظف هستیم در مدت 2 الی 3 روز به موارد مطرح شده رسیدگی کنیم.

غلامرضا اسد‌اللهی افزود: پیش از این ساکنان شهر تهران از طریق شماره 129 و ساکنان دیگر استان‌های کشور از طریق شماره 200 - 66955199 موارد نقض حقوق شهروندی را اعلام می‌کردند، اما برای سهولت مردم در تماس با هیات مرکزی، خط 09699 تعبیه شده تا هموطنان داخل و خارج از کشور بتوانند آسان‌تر موارد نقض حقوق شهروندی را جهت پیگیری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: موارد نقض حقوق شهروندی 2 وجه دارد به گونه‌ای که برخی موارد نقض حقوق شخصی است و سایر موارد جنبه عمومی دارد و در این خصوص همه مردم می‌توانند تمامی موارد نقض را که از آن مطلع می‌شوند، جهت بررسی اعلام کنند.

دبیر هیات مرکزی نظارت بر اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی تأکید کرد: مردم موظفند که موارد نقض حقوق شهروندی را اعلام کنند و ما نیز تکلیف شرعی داریم که از سوء جریانات جلوگیری نماییم.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از ساعت 15 به بعد پیام‌های صوتی خود را از طریق شماره‌های مذکور بگذارند افزود: سعی بر این است که طی 2 الی 3 روز به مواردی که از سوی مردم مطرح می‌شود، رسیدگی گردد و حداقل، تماسی با شخص تماس گیرنده حاصل شود.

اسداللهی، در ارتباط با رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در خارج از کشور گفت: حوزه نظارتی هیات مرکزی نظارت بر اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی صرفا داخل کشور است، اما درصورت مطرح شدن مواردی از سوی هموطنان در خارج از کشور، موارد را از طریق ستاد حقوق بشر پیگیری و به مراجع ذی ربط اعلام می‌کنیم.

کد خبر 40460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز