شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: با گذشت پنج روز از کشته شدن سمیربات فرمانده گروه شبه نظامی حزب المجاهدین توسط نظامیان هندی، منطقه پلواما واقع در جنوب کشمیر همچنان ناآرام است.

ادامه ناآرامی در کشمیر

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'هندو' ، مردم محلی کشمیر به فیلم منتشر شده از صحنه درگیری ارتش هند با 'سمیر' که منجر به کشته شدن این فرمانده شبه نظامیی شد معترض هستند.

'سمیر بات' پیش از آغاز درگیری ها با انتشار فیلمی ، یک فرمانده ارتش هند را به مبارزه تن به تن دعوت کرده بود.

این فرمانده با تعدادی از نظامیان هندی در واکنش به این فیلم دوشنبه هفته گذشته با حمله به روستای درباقم محل اختفای 'سمیر' وی را به قتل رساند.

پلیس کشمیر روز پنجشنبه نیز 9 جوان روستای 'درباقم' را به اتهام تلاش برای انتشار تصاویر'سمیربات' بازداشت کرد.

مردم روستای 'درباقم' درجنوب کشمیر نیز روز جمعه به دنبال تلاش پلیس برای جمع آوری تصاویر'سمیر بات'با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گفته مردم محلی درگیری بین پلیس و مردم به دنبال ممانعت پلیس از برگزاری مراسم یاد بود'سمیربات' آغاز شد.

افزایش بی سابقه موارد نقض آتش بس از سوی پاکستان در امتداد خط واقعی کنترل، روند روز افزون حملات شبه نظامیان و افزایش تلفات غیر نظامیان در جریان عملیات های ضد شبه نظامیان، سبب گسترش خشونت در کشمیر شده است.

حضور افراد محلی و غیر نظامیان در محل درگیری شبه نظامیان با نیروهای امنیتیی و تلاش برای فراری دادن شبه نظامیان باعث افزایش تلفات در کشمیر شده است .

در سال گذشته 30 غیر نظامی در محل های درگیری نیروهای امنیتی هند با شبه نظامیان در کشمیر کشته شده اند.

براساس گزارش های منشتر شده از ماه ژانویه تاکنون بیش از 300 غیر نظامی در جریان درگیری نیروهای امنیتی و شبه نظامی مجروح شده اند.

در 100 روز نخست سال جاری دستکم 17نفر از مردم محلی در نزدیکی محل های درگیری کشته شده اند.

'محبوبه مفتی' سروزیر ایالت جامو و کشمیر،خواستار نپوستن جوانان کشمیری به گروه ای شبه نظامی شده است .

وی از نیروهای امنیتی خواسته است خویشتنداری بیشتری در برابر مردم محلی داشته باشند.

سروزیر کشمیر در نوامبر سال گذشته در راستایی برقراری صلح و آشتی بیش از 9 هزار نفر از جوانان کشمیری که متهم به شرکت در تظاهرات و سنگ پرانی متهم بودند را عفو کرد.

به گفته پلیس ایالت جامو و کشمیر، از ماه جولای سال گذشته پس از آغاز ناآرامی ها، بیش از 11 هزار و 500 مورد پرونده علیه معترضان در این ایالت مسلمان نشین تشکیل شده است.

به گفته مقامات محلی، اعتراض های کشمیر در یک سال گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

کد خبر 404589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha