چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه[22 شهریور] در دیدار آقای نوری المالکی نخست وزیر عراق و هیات همراه، سعادت و پیشرفت مردم این کشور را سعادت و پیشرفت مردم ایران و منطقه دانستند.

ایشان تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به حمایتهای عملی از دولت و ملت عراق می داند.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری دولت مستقل و پایدار در عراق افزودند: امیدواریم روزی فرا برسد که ملت عراق به جایگاه مورد استحقاق خود برسد و با کوتاه شدن دست بیگانگان، ثروتهای مادی و انسانی این کشور در خدمت ملت عراق قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تاسف از رنج و سختی‌های روزمره مردم عراق خاطر نشان کردند: بخشی از این رنجها و سختی‌ها مربوط به عملکرد رژیم طاغوت گذشته و بخشی هم مربوط به حضور اشغالگران در عراق است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: با خروج اشغالگران بسیاری از مشکلات عراق حل خواهد شد و برهمین اساس آرزومند خروج اشغالگران از عراق هستیم.

در این دیدار که آقای داوودی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای نوری المالکی نخست وزیر عراق با ابراز خرسندی از سفر به ایران و قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و مردم عراق، این سفر را موفقیت آمیز خواند و تاکید کرد: گسترش روابط با کشورهای دوست و همسایه از اولویتهای اصلی سیاست خارجی عراق است.

وی همچنین با تشریح اوضاع عراق و اقدامات دولت برای حل مشکلات موجود در این کشور از جمله تلاش برای ایجاد وحدت و یکپارچگی میان طوائف، اقوام و مذاهب مختلف، افزود: مهم‌ترین مشکل در عراق مسئله ناامنی است که بعثی ها و تکفیریها عوامل اصلی آن هستند.

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد با عملی شدن توافقهای انجام گرفته در تهران روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

کد خبر 4044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز