همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم، غروب شنبه 29 دسامبر در شهر بیلبائو مرکز ایالت باسک اسپانیا در تظاهراتی خواستار رسمیت دادن به تیم‌های ملی ورزشی برای این ایالت و ایالت کاتالونیا شدند.

به نوشته ال موندو، تظاهرکنندگان باسکی همچنین خواستار رسمیت دادن به حضور تیم‌های ملی ورزشی این ایالت در رقابت‌های بین‌المللی شدند.

هزاران نفر از مردم ایالت باسک که کودکان نیز بخشی از آنان را تشکیل می‌دادند، درخواست‌های ورزشی خود را تحت شعار اوسکال اریا(نامی که باسکی‌ها به منطقه خود داده‌اند)، یک ملت یک تیم ملی مطرح کردند.

در این تظاهرات تعدادی از وزرشکاران ایالت باسک نیز در کنار سیاستمداران چپ گرا و سندیکالیست‌ها حضور داشتند. حضور سیاستمداران در این تظاهرات به آن رنگ وبوی سیاسی داده بود، به ویژه آنکه به نظر می‌رسد مسوءلان ورزشی ایالت باسک قصد دارند خواسته‌های خود را در مسیر سیاسی پی گیری کنند.

تظاهرات روز شنبه مردم باسک همزمان با برگزاری دیدار میان تیم‌های ملی ایالت باسک و کاتالونیا برپا شده بود.

تظاهرکنندگان در پایان مسیر راه پیمایی خود در برابر صفحه تلویزیونی بزرگی تجمع کرده و به تماشای دیدار دو تیم ملی کاتالونیا و باسک مشغول شدند.

پاره‌ایی از سیاستمداران باسکی و رییس پارلمان این ایالت و نمایندگان ایالت کاتالونیا کاتالونیا به همراه رییس پارلمان این ایالت نیز به تماشای دیدار دو تیم ملی باسک و کاتلالونیا نشسته بوند. این تظاهرات قرار است روز یکشنبه 30 دسامبر نیز  ادامه یابد.

کد خبر 40419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز