مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: توانایی‌های حمل مسافر توسط فناوری هایپرلوپ مورد توجه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جهان قرار گرفته‌است، اما ریچارد برنسون یکی از ثروتمندان جهان توجه خود را بر استفاده از این فناوری در زمینه حمل بار ساخته‌است.

هایپرلوپ

براساس گزارش نيواطلس، شركت هايپرلوپ وان متعلق به برنسون به تازگي خدماتي جديد به نام كارگواسپيد را معرفي كرده‌است كه درصورت تكميل و بهره‌برداري، مي‌تواند محموله‌هاي مختلف را با سرعت حمل و نقل هوايي و هزينه حمل و نقل زميني جا‌به‌جا كند.

هايپرلوپ،‌فناوري حمل مسافر يا بار در كانال‌هاي خلاء با سرعتي برابر سرعت صوت است. محموله‌هاي باري همواره بخشي از چشم‌انداز اين فناوري بوده‌اند و از اين رو شركت هايپرلوپ وان قراردادي را با شركت پيمانكار بندر دوبي به نام DP امضا كرده‌است تا امكان استفاده از اين فناوري را در حمل بار از بندي به مناطق مختلف بررسي كند. اين دو شركت اكنون طرحي جامع از عملكرد اين سيستم حمل را منتشر كرده‌اند.

اين طرح كه DP World Cargospeed ناميده مي‌شود، در راستاي مديريت افزايش قابل‌پيش‌بيني تقاضا در زمينه حمل محموله‌هاي اولويت‌دار طي دهه‌هاي آينده ارائه شده‌است. اين دو شركت دريافته‌اند حمل بار جهاني تا سال 2050 چهار برابر خواهد شد و شبكه‌اي از كانال‌هاي پرسرعت هايپرلوپ بهترين راه براي برداشتن فشار از دوش مسرهاي هوايي و زميني و ريل‌هاي راه‌آهن خواهد بود.

سيستم هايپرلوپ جديد شبيه به همان سرويسي است كه از آن براي حمل مسافر استفاده خواهد شد، سيستم حمل تركيبي كه از توانايي حركت با سرعت هزار كيلومتر بر ساعت برخوردار است و مي‌تواند سفري چهار روزه را در عرض 16 ساعت و با هزينه‌اي بسيار پايين‌تر به پايان برساند.

شركت DP قصد دارد مسيرهاي هايپرلوپ را در بندرگاه‌هاي خود تلفيق كند تا محموله‌ها به صورت خودكار به درون مخازني انتقال پيدا كرده و به مقاصد نهايي خود منتقل شوند. اين به آن معني است كه مدت‌زمان انبار شدن محموله‌ها كاهش پيدا خواهد كرد، و اين يعني فضاي مورد نياز براي انبار كردن كمتر خواهد شد و در نتيجه كل فرايند حمل بار كم‌هزينه‌تر خواهد شد.

ويرجين هايپرلوپ وان به تازگي اعلام كرده اولين مسير 10 كيلومتري آزمايشي خود را در ابوظبي به زودي راه‌اندازي خواهد كرد اما هنوز مشخص نيست اين مسير به حمل مسافر تعلق دارد يا بار. برنسون در مصاحبه جديدش با CNBC هايپرلوپ را فناوري به شدت هيجان‌انگيز توصيف كرد كه انتظار مي‌رودتا دو يا سه سال آينده به بهره‌برداري برسد

کد خبر 404160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha