همشهری آنلاین: دیدار تاریخی سران کره شمالی و کره جنوبی به تازگی انجام شد و این احتمال قوت گرفته که دو کشور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به صورت یک تیم واحد شرکت کنند.

 تلاش دو کره برای اعزام تیمی واحد به بازیهای آسیایی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اینساید ده گیمز، در بیانیه مشترکی که توسط سران دو کشور منتشر شده، طرفین توافق کردند در رقابتهای بین المللی از جمله بازیهای آسیایی یک تیم مشترک اعزام کنند اما انجام این مهم هنوز قطعی نشده است.

در همین راستا، وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی از 40 فدراسیون ورزشی این کشور در مورد تمایل آنها برای رقابت در کنار ورزشکاران کره شمالی در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا سئوال کرده است.

تاکنون فدراسیون های بسکتبال، کانوئینگ، ژیمناستیک، جودو، روئینگ، تنیس روی میز و سافت تنیس علاقه مندی خود را به این پیشنهاد اعلام کرده اند.

در بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی، یک تیم متحد از هاکی روی یخ زنان دو کشور در این بازیها حضور یافته بودند.

همچنین رقابتهای قهرمانی تنیس روی میز جهان در سال 1991 در ژاپن و جام جهانی فوتبال جوانان در پرتغال در همان سال شاهد حضور یک تیم متحد کره بود.

«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود، تعهد دو کشور را برای حرکت به سمت یک پیمان صلح در سال جاری اعلام کردند.

این نشست سومین دیدار سران دو کشور محسوب می شود.

برای حضور یک تیم واحد از دو کره در مسابقات جهانی، فدراسیون های بین المللی نیز باید حمایت خود را اعلام کنند.

در همین رابطه مذاکراتی برای حضور کره شمالی در رقابتهای قهرمانی شنا جهان در سال 2019 در کره جنوبی نیز در جریان است.

بازیهای آسیایی 2018 از 27 مرداد تا 11 شهریور به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ اندونزی برگزار می شود.

با شروع عصر تازه ای از روابط دو کره، به نظر می رسد دو کشور عزم خود را برای امضای معاهده صلح جزم کرده اند و قرار است علاوه بر زمینه های ورزشی، در بخش های فرهنگی نیز همکاری های خود را گسترش دهند.

گفتنی است، اجلاس سران دو کشور پس از سالهای انتظار روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شد.

کد خبر 404087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha