جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

حامد فوقانی - خبرنگار: ۷ گزینه شهرداری تهران مشخص شده‌اند و قرار است تا آنها روزهای یکشنبه و دوشنبه برنامه‌های خود را به اعضای شورای شهر اعلام کنند.

برج میلاد

در این میان، شاید خیلی از شهروندان نیز انتظاراتی داشته باشند و بخواهند به گوش اعضای شورا برسانند. به‌طور حتم، اینکه اعضا بدانند پایتخت‌نشینان می‌خواهند شهردار جدیدشان چه ویژگی‌هایی داشته باشد، بهتر می‌توانند گزینه‌ها را سبک سنگین کرده و به کاندیدای مورد نظر رأی بدهند.

به همین منظور جوان‌ترین عضو شورای شهر تهران، با ایده‌ای جالب در شبکه‌های اجتماعی، پویشی را برای نظرخواهی از مردم به راه انداخته است. حجت نظری در صفحه توییتر خود # شهردار_من را به راه انداخته که اتفاقا بسیار داغ هم شده است. واکنش‌هایی که کاربران به این پویش داشته‌اند قابل توجه است. نظری در گفت‌وگو با همشهری در رابطه با پویش #شهردار_من گفت: «در مجموع باید بگویم اتفاق مثبتی است که مردم را در امور مختلف شهری شریک کنیم.

اینکه صدای شهروندان در زمینه‌های گوناگون به گوش مدیران شهری برسد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. حالا این بار آنها می‌توانند با حضور در شبکه‌های مجازی ما را در یک‌تصمیم بسیار مهم یاری کنند.» این عضو شورای شهر تهران از بازخورد خوبی که پویش تاکنون داشته خوشحال است و گفت که تصورش را هم نمی‌کرده که اینقدر مردم نظرات کارشناسی بدهند.

او گفت: «به جرأت می‌توانم بگویم که تقریبا همگی کامنت‌ها جدی بودند و هیچ فردی با این موضوع از در شوخی وارد نشده است. این نشان می‌دهد خیلی‌ها نسبت به شهری که در آن زندگی می‌کنند حساس بوده و دید مناسبی نیز دارند.» از نظری در رابطه با اینکه تا عصر روز گذشته چه نتیجه‌ای را از اعلام نظرات مردم در پویش # شهردار_من داشته‌اید هم سؤال کردیم. او گفت: «جمع‌بندی من از مواردی که پررنگ بوده این بوده شهروندان می‌خواهند شهرداری انتخاب شود که 3ویژگی اصلی داشته باشد: 1- مبارزه با فساد را دنبال کند، 2- پاکدست باشد و 3- اشتهار به پاکدستی داشته باشد.

جالب اینکه مردم خیلی دقیق ویژگی‌ها را دسته‌بندی کرده‌اند.» این عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورا دیگر نظرات کاربران را اینگونه اعلام کرد: سابقه فعالیت در امور شهری، تخصص در حوزه مدیریت شهری و مدیران میدانی بودن به جای اینکه فعالیت ستادی داشته باشد.

نظری اعتقاد دارد اگرچه در دوره‌های قبلی مدیریت شهری تهران هم، چنین پویش‌هایی وجود داشته اما تا این اندازه مردم همراهی نکرده‌اند. او اعلام کرد که تا روز انتخاب شهردار پویش فعال خواهد بود و افراد می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند. او همچنین گفت که از سایر اعضای شورای شهر تهران و همکارانش خواهد خواست به پویش بپیوندند.

  • شهروندان چه می‌گویند؟

همانطور که عضو شورای شهر تهران نیز گفت کاربران اجتماعی تا لحظه تنظیم این گزارش، نظرشان بیشتر روی مبارزه با فساد و پاکدست بودن است. برخی نیز در پیغام خود، از اعضا خواسته‌اند تا شهردار جدید حتما اصلاح‌طلب باشد. اما به نکته‌ای که می‌توان اشاره کرد کاربرد مثبت شبکه‌های مجازی است که گاهی به خاطر پررنگ شدن آسیب‌های‌شان نادیده گرفته می‌شود. به هرترتیب در ادامه برخی از نظرات ثبت شده کاربران توییتری را می‌خوانیم.

- Hafez hakami: بشخصه معیارم برای انتخاب شهردار، مبارزه ساختاری با فساد، تداوم روند ایجاد شفافیت آقای نجفی، حمایت از کارآفرینان شهری، دعوت از بخش خصوصی برای اداره شهر و تغییر پارادایم مالی درآمد شهرداری است.

- Mehdi babaei: خوب است اعضای شورای شهر تهران فراموش نکنند از لیستی به نام امید و با امید مردم به بهتر شدن اوضاع وارد این نهاد شده‌‌‌اند، پس باید شهرداری انتخاب کنند که در مسیر امید مردم گام بردارد و با انتصابات و اقدامات خود آنان را ناامید نکند.

- سیدعلی جلالی: به‌عنوان یک فعال سیاسی اصلاح طلب که آبروی خود را پای لیست امید گذاشته عرض می‌کنم #شهردار_ من باید شهره به اصلاح‌طلبی باشد‌. مردم به این جریان فکری رأی داده‌اند تا شاهد حاکمیت این تفکر بر شهر باشند.

- فاطمه کلانتری: # شهردار_من ذره‌ای ابهام مالی در پرونده‌اش ندارد.

- Mohammad sayyadi: # شهردار- من باید سیستم اداری شهر رو به کمک IT و هوش مصنوعی سالم، ضد‌فساد و شفاف کنه.

- بهدونه: #شهردار_من بدون ترس از اقتدارگرایان فساد برجای مانده از قبل رو بر‌ملا می‌کنه و تلاش می‌کنه ریشه‌های فساد رو در شهرداری برای همیشه بخشکونه.

- Mazyar baalaei: تعامل با بخش‌های مختلف دولتی و حاکمیتی به‌معنای باج دادن و سر خم کردن در مقابل هر خواسته‌ای نیست. #شهردار_من تعامل عزتمندانه دارد و در تعاملاتش تنها منافع شهر و مردم را درنظر می‌گیرد. کرسی شهرداری نباید برای شهردار من سکوی پرش برای مناصب بالاتر باشد.

کد خبر 403885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha