شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

سرایدار خیانتکار یک مجتمع مسکونی که عاشق دلار و یورو بود دور از چشم مالکان آپارتمان‌ها به خانه‌های آنها سرک می‌کشید و پول‌های‌شان را سرقت می‌کرد.

متهم

او در جریان یکی از سرقت‌هایش باعث بدگمانی مردی به همسرش شد و حتی کار تا یک قدمی طلاق نیز پیش رفت.به گزارش همشهری، مدتی قبل یکی از ساکنان مجتمعی مسکونی در خیابان دولت به کلانتری 124قلهک رفت و گفت مبلغ 7هزار دلار به طرز عجیبی از خانه‌اش سرقت شده است.

او گفت: در ایام نوروز همراه همسرم به سفر رفتم و مبلغ 10هزار دلار را در خانه‌ام مخفی کردم. به‌جز خودم و همسرم هیچ‌کس از محل نگهداری دلارها اطلاعی نداشت اما وقتی که از سفر برگشتیم فهمیدم 7هزار دلار از پول‌ها کم شده و 3هزار دلار دیگر سرجایش باقی مانده است.

زمانی که تیم تجسس کلانتری راهی محل سرقت شدند پی بردند محل سرقت هیچ راه نفوذی ندارد و مجهز به سیستم‌های ایمنی است. از سویی به‌جز دلار‌ها همه وسایل با ارزش خانه دست نخورده باقی مانده بود. این موضوع نشان می‌داد به‌احتمال زیاد سرقت داخلی است و توسط فردی آشنا انجام شده است.

  • اختلاف‌های زن و شوهری به‌خاطر سرقت

در شرایطی که تلاش مأموران برای کشف معمای سرقت دلارها راه به جایی نبرده بود یکی دیگر از ساکنان مجتمع نیز در جریان اظهارات مشابهی مدعی شد که مبلغی یورو از خانه‌اش سرقت شده است. او نیز مدعی بود یوروها را در محلی مخفی کرده بود اما نه همه‌اش که بخشی از آنها سرقت شده و بقیه یوروها دست نخورده باقی‌مانده است.

سارق پول‌های خارجی به طرز ماهرانه‌ای در حال دستبرد زدن به ساکنان این ساختمان بود و هیچ‌کس نیز از هویت او اطلاعی نداشت. در این میان نخستین شاکی نزد مأموران رفت و گفت به همسرش بدگمان شده است و می‌خواهد به‌خاطر این موضوع از او جدا شود. این در حالی بود که آنها سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و هیچ مشکلی نداشتند. هرچند یک مشت دلار زندگی ساکنان مجتمع مسکونی را به‌هم ریخته بود اما تجسس‌های پلیس در این‌باره ادامه داشت تا اینکه آنها به سرایدار مجتمع مشکوک شدند.

  • سرایدار در مظان اتهام

بررسی سوابق این جوان 31ساله که از یک‌سال قبل در آنجا مشغول به‌کار شده بود نشان می‌داد با وجود اینکه او هیچ سابقه کیفری ندارد اما سال گذشته وقتی در ساختمان دیگری کار می‌کرده در برابر اتهام سرقت از مالکان آپارتمان‌ها قرار گرفته که این موضوع هیچ وقت ثابت نشده است.

این موضوع ظن افسران تجسس را نسبت به وی تقویت کرد. در این شرایط مأموران با مجوز قضایی به جست‌وجوی خانه او که در پارکینگ ساختمان قرار داشت پرداختند. با اینکه او درآمد کمی داشت اما شواهد نشان می‌داد در روزهای گذشته مقدار زیادی طلا و جواهرات برای دختر و همسرش خریده است.

همچنین معلوم شد که او اخیرا یک آپارتمان کوچک به نام همسرش خریده است. در چنین شرایطی بود که وی با ظن دست داشتن در سرقت‌های سریالی مجتمع مسکونی بازداشت شد. با برملا شدن اسرار سرقت‌های سرایدار خیانتکار شمار دیگری از ساکنان مجتمع نیز نزد پلیس رفتند و مدعی شدند از خانه‌های آنها نیز سرقت شده است.

آنها نیز ادعا کردند از خانه های‌شان فقط دلار و یورو سرقت شده است. همچنین یکی از شاکیان مدعی شد مدتی قبل در شرایطی که دختر نوجوانش در خانه تنها بوده سرایدار به‌طور ناگهانی وارد خانه آنها شده است. این موضوع نشان می‌داد به‌احتمال زیاد متهم کلید خانه طعمه هایش را از قبل در اختیار داشته است.

  • اعتراف به سرقت‌های ارزی

متهم در همان تحقیقات مقدماتی به سرقت‌هایی که مرتکب شده بود اعتراف کرد. او گفت تاکنون از خانه ساکنان ساختمان دست‌کم 20هزار دلار، 5هزار یورو و 6سکه بهار آزادی سرقت کرده است. وی در اعترافاتش گفت: قفل ِ درِ خانه برخی از ساکنان مجتمع رمزی بود.

به این شکل که روی در صفحه کلیدی قرار داشت که با وارد کردن رمز، در باز می‌شد. من رمز درِ برخی خانه‌ها را می‌دانستم. از طرفی در فرصتی مناسب کلید سایر خانه‌ها را نیز کپی کرده بودم. وقتی آنها به سفر می‌رفتند یا مطمئن بودم چند ساعتی در خانه حضور ندارند به خانه های‌شان می‌رفتم و با جست‌وجوی آنجا دلار و یوروهای‌شان را پیدا می‌کردم.

یک‌بار با همین شیوه وارد یکی از آپارتمان‌ها شدم اما متوجه شدم دختر نوجوان صاحبخانه در آنجا حضور دارد. هرچند او من را دید و منتظر بودم که صاحبخانه من را بازخواست کند اما اتفاقی نیفتاد. در این مدت با گران شدن دلار و یورو توانستم پول زیادی به‌دست بیاورم و با آن برای همسر و فرزندم جواهرات بخرم.

  • هوشیار باشید

سرهنگ ضرغام آذین، رئیس‌کلانتری 124قلهک با تشریح جزئیات این پرونده به همشهری گفت: این سرایدار که حالا به اتهام چندین فقره سرقت دستگیر شده است بدون کوچک‌ترین تحقیقی در مجتمع مشغول به‌کار شده بود و ساکنان ساختمان بی‌جهت به او اعتماد کرده بودند و حتی برخی کلید خانه های‌شان را در اختیار وی می‌گذاشتند؛

غافل از اینکه او نقشه دستبرد به خانه آنها را در سر دارد. وی به شهروندان توصیه کرد از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند و هنگام حضور افراد غریبه به‌عنوان نظافتچی یا سرایدار در خانه‌های‌شان هوشیار باشند. به گفته وی، هم‌اکنون متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

کد خبر 403325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha