همشهری آنلاین: مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در بخشنامه ای به تمامی دستگاههای دولتی، استفاده از پیام رسان های خارجی در دستگاههای دولتی را ممنوع اعلام کرد.

 مرکز افتای ریاست جمهوری استفاده از پیام رسان خارجی را ممنوع کرد

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری (افتا) ، رضا جواهری رئیس این مرکز در بخشنامه ای به تمامی دستگاه های اجرایی، استفاده از پیام رسان های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده است.

در متن این بخشنامه آمده است: به استناد بند 7 مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، باید تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیردولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام رسان های اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسان های اجتماعی داخلی که به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می شود انجام دهند. بدیهی است هرگونه استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است.

به گزارش ایرنا، نخستین کانال رسمی ایرانی که اعلام خروج از تلگرام کرد کانال حضرت آیت الله خامنه ای KHAMENEI.IR بود که اعلام کرد فعالیت در تلگرام را متوقف می کند.

پس از آن معاون اول رییس جمهوری، سخنگوی وزارت خارجه، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی فضای مجازی و وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کردند که از کانال تلگرام خارج می شوند.

کد خبر 403081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha