همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس در نطق پیش از دستور خود از قوه قضائیه در خصوص عدم برخورد با احمدی‌نژاد و دستگیری سعید مرتضوی بعد از صدور حکم محکومیت وی پرسش کرد.

کواکبیان

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی در یک نطق میان‌دستور، با اشاره به انتخاب شعار «حمایت از کالای ایرانی» برای سال جاری اعلام کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۷ را به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند و خوشبختانه در و دیوار همه نهادها و ادارات در تمام شهرهای ما مزین به این شعار شده است اما آیا اقدامات ما و پاستورنشینان و همچنین مقامات قضایی در مبارزه با قاچاق کالا موفق بوده است!

وی افزود: آیا همه اسکله‌ها تحت کنترل و نظارت است. آیا در زمینه تشویق صادرکنندگان جهت رونق تولید و اشتغال فعالیت کرده‌ایم. چرا باید وضعیت ارز از کنترل خارج شود تا بخواهیم با تعطیلی صرافی‌ها کار را به پیش ببریم!

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ادامه داد: دست‌های پنهان در اقتصاد کشور که رییس‌جمهور از آن سخن می‌گوید، نباید افشا شود! نباید گفته شود که فقط در سال ۹۶ نزدیک ۱۹ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است. آیا مسئولان ارکان حکومتی نباید از کالاها و خودروهای داخلی استفاده کنند. اگر کالاها و خودرودهای داخلی کیفیت لازم را ندارند چرا مردم را باید به استفاده از آن توصیه کنیم!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان این‌که براساس سیاست‌های کلی نظام و آموزه‌های اسلامی نسبت به همه مردم مسلمان مسئولیت داریم و باید از مستضعفان جهان حمایت کنیم، گفت: با این حال قطعاً ایران اسلامی به دنبال کشورگشایی و لشکرکشی و تهاجم نظامی نیست و اساساً چون این دید را در عرصه دیپلماسی نداریم، قطعا مخالف سلطه بیگانگان به بهانه‌های واهی در کشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه و یمن هستیم.

او ضمن محکوم نمودن جنایت آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه، تاکید کرد: حمایت امثال اردوغان از این حمله دردناک‌تر است. چرا زمان بهره‌برداری‌های اقتصادی، دیگران مدعی هستند اما ما باید هزینه‌ها را تحمل کنیم. آیا پس از نابودی داعشی‌های جنایتکار نیازمند برنامه‌های مطلوب‌تری در این زمینه نیستیم. نتانیاهوی جنایتکار، ترامپ غیرمتعادل و جوانک شاهزاده سعودی قطعاً روزی به زیر خواهند کشانده شد و محرومان و مستضعفان جهان عهده‌دار قدرت جهانی خواهند شد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس به برخی مسائل سیاست داخلی نیز اشاره کرد و گفت: راستی طرح گفت‌وگوی ملی چه شد؟ من بارها از مقام معظم رهبری تقاضا کردم بازهم تکرار می‌کنم، رهبر عزیز پس از هفت سال دستور فرمایید رفع حصرها انجام شود و رییس‌جمهور محترم ما به عنوان رییس شورای‌عالی امنیت ملی به وعده خود عمل کند. به‌ویژه آن‌که ماهیت افرادی همچون احمدی‌نژاد دیگر بر همگان روشن شده است.

کواکبیان تصریح کرد: من از اصولگرایانی که از طرح گفت‌وگوی ملی استقبال کرده‌اند، کمال تشکر را دارم. ما اگر دیر بجنبیم ممکن است، دیگر فرصت‌ها از دست برود.

وی خطاب به مسئولان قوه قضاییه گفت: شما می‌گویید در عدم برخورد با احمدی‌نژاد حکمتی است. حالا که سعید مرتضوی هم دستگیر نمی‌شود، آن‌هم حکمتی دارد؟ آیا شما می‌خواهید با این برخوردها مدعی عدالت قضایی باشید؟

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در ادامه با تذکر به وزارت مسکن و شهرسازی، تاکید کرد: از زمان تشکیل شورای سازماندهی چهار ماه گذشته است، و لازم است وزارت مسکن جلسات منظم آن را برقرار کنند.

کواکبیان همچنین از شورای شهر تهران خواست که بهترین گزینه را برای شهرداری تهران انتخاب کند و گفت: متروی اسلامشهر را جدی بگیریم. همچنین امیدوارم که دقت لازم را در انتخاب هیات رییسه مجلس که باید مجلس در راس امور باشد، داشته باشیم.

کد خبر 402778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha