همشهری آنلاین: فصل عادی رقابت‌های لیگ ملی بسکتبال آمریکا NBA صبح پنجشنبه به وقت تهران به پایان رسید و پس از ثبت ۸۲ بازی مقابل نام هر ۳۰ تیم، صعودکنندگان به مرحله حذفی یا پلی‌آف در کنفرانس‌های شرق و غرب رقیبان خود را شناختند.

ان بی ای

به گزارش همشهري آنلاين، مهم‌ترين بازي فصل عادي را تيم‌هاي مينه‌سوتا تيمبرولوز و دنور ناگتس براي تعيين هشتمين تيم برتر كنفرانس غرب برگزار كردند؛ اتفاقي كه در 21 سال گذشته هرگز تكرار نشده بود. اين بازي در وقت عادي با نتيجه 101 مساوي به پايان رسيد تا مينه‌سوتا با استفاده از امتياز ميزباني در وقت اضافي 112 به 106 بازي را برد و پس از 14 فصل راهي مرحله حذفي شد؛ طولاني‌ترين دوره‌اي كه يك تيم در تاريخ NBA از پلي‌آف دور مانده بود.

به اين ترتيب، در كنفرانس شرق به ترتيب تورنتو رپتورز، بوستن سلتيكس، فيلادلفيا سونتي‌سيكرز، كليولند كاواليرز، اينديانا پيسرز، ميامي هيت، ميلواكي باكس و واشنگتن ويزاردز در رتبه‌هاي اول تا هشتم قرار گرفتند. در كنفرانس غرب هم هيوستن راكتس صدرنشين شد و گلدن استيت وريرز در رتبه دوم ايستاد. پورتلند تريل بليزرز، اوكلاهماسيتي ثاندرز، يوتا جز، نيواورلئانز پليكانز، سن‌آنتونيو اسپرز و مينه‌سوتا تيمبرولوز هم سوم تا هشتم شدند.

مرحله حذفي ساعت 23:30 شنبه به وقت ايران آغاز مي‌شود و در شب اول سن‌آنتونيو در خانه گلدن استيت به ميدان مي‌رود. واشنگتن با تورنتو، ميامي با فيلادلفيا و نيواورلئانز با پورتلند ديدارهاي ديگر را برگزار مي‌كنند. ميلواكي با بوستن، اينديانا با كليولند، يوتا با اوكلاهماسيتي و مينه‌سوتا با هيوستن هم برگزاركننده چهار ديدار شب دوم هستند. اين مرحله به شيوه چهار از هفت برگزار مي‌شود و هر تيم كه زودتر چهار بازي را ببرد، راهي مرحله بعد مي‌شود.

با پايان يافتن فصل عادي NBA2018، خانه‌تكاني در تيم‌هاي حذف‌شده آغاز شد و چند تيم سرمربيان خود را اخراج كردند. ركوردشكني در تعداد تماشاگران، ركوردشكني راسل وستبروك، ركوردشكني لبران جيمز و چند نكته ديگر از جمله مواردي است كه مي‌توان در پايان فصل عادي به عنوان نكته‌هاي مهم برشمرد.

1. لبران جيمز يا پادشاه براي نخستين‌بار در 15 فصل حضور در NBA در تمام 82 بازي فصل عادي به ميدان رفت. او كه چند هفته پيش موفق شده بود ركورد 866 بازي متوالي با امتياز دورقمي مايكل جردن را بشكند، در بازي پاياني مقابل نيويورك نيكس حدود 10 دقيقه بازي كرد و وقتي خيالش از بابت به دست آوردن 10 امتياز راحت شد، رفت و روي نيمكت ذخيره‌ها نشست. كليولند اين بازي را به نيويورك باخت.

2. ركورد تعداد تماشاگران در تاريخ NBA امسال شكسته شد و در مجموع بيش از 22 ميليون بار به تماشاي بازي‌ها نشستند. اين براي نخستين‌بار در ليگ ملي بسكتبال است كه تعداد تماشاگران از مرز 22 ميليون نفر مي‌گذرد. سال گذشته اين رقم به 21 ميليون و 997 هزار و 412 نفر رسيد و امسال ركورد 22 ميليون و 124 هزار و 559 تماشاگر را ثبت كرد. اين براي چهارمين فصل پياپي است كه ركورد تعداد تماشاگران در فصل عادي مي‌شكند. امسال در مجموع در 741 بازي تمام بليت‌ها فروخته شد كه 18 بازي بيش از فصل گذشته بود.

3. ماركل فولتس كه تقريبا تمام فصل عادي را به دليل آسيب‌ديدگي از دست داده بود، در 14 بازي پاياني به تركيب فيلادلفيا بازگشت و در آخرين بازي مقابل ميلواكي با 13 امتياز، 10 پاس گل و 10 ريباند به جوان‌ترين بازيكن تاريخ NBA با تريپل‌دابل تبديل شد. اين ركورد سال‌ها در اختيار لبران جيمز (با 20 سال و 20 روز سن) بود تا اينكه لانزو بال آن را با 20 سال و 15 روز سن شكست. فولتس در روز شكستن ركورد بال 63 روز از او جوان‌تر بود.

4. راسل وستبروك كه سال گذشته به ركورد اسكار رابرتسن در ميانگين تريپل‌دابل در فصل عادي رسيده بود، امسال از آن ركورد عبور كرد و به نخستين بازيكن تاريخ NBA تبديل شد كه در دو فصل پياپي ميانگين تريپل‌دابل را به نام خود ثبت مي‌كند. او در حالي وارد دو بازي پاياني فصل شد كه به 34 ريباند براي ميانگين تريپل‌دابل نياز داشت. فوق‌ستاره اوكلاهما گرچه رقابت براي كسب عنوان باارزش‌ترين بازيكن فصل يا MVP را به جيمز هاردن واگذار كرده، در بازي با ميامي 18 ريباند داشت و در بازي آخر در فاصله 9 دقيقه تا پايان به آمار 16 ريباند رسيد. وستبروك بازي با ممفيس گريزليز را با شش امتياز، 20 ريباند و 19 پاس گل به پايان رساند.

5. اندكي پس از پايان فصل عادي، برخي تيم‌هاي راه‌نيافته به پلي‌آف ترجيح دادند خانه‌تكاني در گروه مربيان خود را آغاز كنند. جف هورنسك پس از فقط دو فصل و ثبت ركورد 60 برد و 104 باخت از هدايت نيويورك كنار گذاشته شد. او 28مين سرمربي نيكس بود. فرانك فوگل هم اين فصل ركورد 25 برد و 57 باخت را با اورلاندو مجيك ثبت كرده بود، ديگر سرمربي اين تيم نخواهد بود. آمار او در دو فصل گذشته 54 برد و 110 باخت بود. شارلوت هورنتس ديگر تيمي بود كه راي به اخراج سرمربي خود داد. استيو كليفورد سه روز پس از به جا گذاشتن آمار 36 برد و 46 باخت از هدايت شارلوت بركنار شد تا پس از پنج فصل دنبال كاري ديگر باشد. آمار او در اين مدت 196 برد و 214 باخت بود.

کد خبر 402700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha