همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری پرونده‌های مربوط به دوره گذشته شهرداری تهران از سوی شورای شهر تاکید کرد.

ایسنا نوشت: سهیلا جلودارزاده با اشاره به کنار رفتن نجفی از شهرداری تهران، گفت: متاسفیم که آقای نجفی به دلیل مشکلات جسمی استعفا داد و برای ایشان آرزوی سلامتی داریم. امیدواریم شهردار جدیدی که روی کار می‌آید تمام تلاش خود را در جهت سلامت سیستم شهرداری به کار گیرد؛ چراکه این امر از ملزومات یک سیستم است و اگر نباشد به دلیل فسادهایی که انجام می‌شود آن سیستم مضمحل می‌شود و مردم بزرگ‌ترین طرف زیان خواهند بود؛ چراکه هم عوارض برای شهر پرداخت کرده‌اند، هم سرمایه گذاشته‌اند و هم نتوانسته‌اند از آن خوب استفاده کنند.

وی با اشاره به پرونده‌های شهرداری دوره گذشته که از سوی نجفی مطرح شده بود، افزود: اگر این پرونده‌ها جنبه مجرمانه داشته باشد باید حتما دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند و شورای شهر و شهردار جدید هم پیگیر آن باشند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از وظایف هر شهرداری به ویژه اگر عنوان اصلاح‌طلبی را یدک بکشد این است که نسبت به سالم‌سازی سیستم اقدام کند. اگر روابط و رانت وجود داشته باشد به ضرر مردم و شهرداری است. شورای شهر هم باید با توجه به رای‌ که از مردم گرفته نظارت لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: شهردار با توجه به این‌که مقام اجرایی است، می‌تواند در عدم انعقاد قرارداد با افراد ناسالم و پیمانکاران فاسد موثر باشد و شورای شهر هم طبیعتا باید بر حسن اجرای این قراردادها نظارت کند و با حساسیت وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.

کد خبر 402617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha