سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلانی: مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال از عدم پذیرش مسابقه با تیم‌های ملی کرواسی و مکزیک از سوی تیم ملی در دو سال قبل خبر داد

آصفی

به گزارش ایسنا، حمیدرضا آصفی، مشاور بین‌الملل رییس فدراسیون فوتبال و رییس کارگروه هماهنگی و برنامه ریزی برای حضور تیم ملی ایران در جام جهانی، اظهار کرد: تا دی ماه یا شاید بهمن ماه جلسات را به صورت فشرده دنبال می‌کردم. کارهای لازم را به دوستان گفتم. از بهمن ماه گرفتاری کاری داشتم و عملا نتوانستم در جلسات حضور داشته باشیم اما مشورت‌های لازم را به طریق مختلف ارائه کردم. وضعیت بلیت فروشی و اعزام تورها مشخص شده است. با نهادهای مختلف مانند سازمان میراث فرهنگی، وزارت ارتباطات، وزارت ورزش، وزارت ارشاد و ... جلسات خوبی برگزار کردیم و قرار شد همه تیم ملی را حمایت کنند. الان دو ماه تا بازی‌ها مانده و تیم ملی دغدغه کمتری دارد. منظور من هواداران هستند وگرنه که تیم ملی به خوبی کارهای خود را انجام می‌دهد. وزارت خارجه حمایت‌های خوبی انجام داد.

رییس کارگروه هماهنگی و برنامه ریزی برای حضور ایران در جام جهانی در واکنش به این که چرا در راه جام جهانی غفلت می‌شود گفت: غفلت در راه جام جهانی نیست. گاهی وقت‌ها غفلت از این می‌شود که نظر من را درباره موضوعی بپرسند.

او در ادامه درباره این که برای هماهنگی بازی‌های تیم ملی چه اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: قبل از این که با فدراسیون همکاری کنم، یکسری تیم‌ها را با کمک دکتر تخت روانچی قطعی کردیم. تیم‌هایی مثل مکزیک و کرواسی قطعی شد اما گفتند کادرفنی نپسندیده است.

آصفی در واکنش به این که چرا کادرفنی این بازی‌ها را رد کرد گفت: ما مسئول سیاسی هستیم و نمی‌دانیم کدام تیم‌ها برای تیم ملی مناسب است. ما فقط پیشنهاد می‌دهیم. انتخاب تیم‌ها مربوط به مسئولان فنی است که کدام تیم‌ها را مناسب می‌دانند.

او درباره این که بازی با کرواسی و مکزیک چطور رد شد، گفت: وقتی بازی‌ها قطعی شد، من خدمت دکتر تخت‌روانچی رفتم و او به من گفت به آقای کفاشیان بگویید، این دو کشور برای انجام بازی دوستانه آمادگی دارند. کفاشیان هم گفت با کادرفنی مطرح می‌کند و در ادامه گفتند که کادرفنی موافقت نمی‌کند. این موضوعات مربوط به دو سال قبل است. من قبل از این که در فدراسیون باشم بازی‌هایی را قطعی کردم اما وقتی دیدم مناسب ندیدند، پای خودم را از این بازی‌ها بیرون کشیدم.

آصفی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظرش درباره بازی ایران و سیرالئون چیست، تاکید کرد: بازی با سیرالئون به من ربطی ندارد. من در جریان آن نبودم. من صلاحیت لازم را درباره آن بازی ندارم. نظر شخصی من درباره این بازی ملاک نیست. کادرفنی آن بازی را صلاح دیده است. از چهار مربی فوتبال درباره بازی سوال بپرسید. مربیان هم نمی‌توانند درباره مسائل سیاسی صحبت کنند.

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره اخراج بامداد میرزایی از تیم ملی و احتمال بازگشت او به این تیم گفت: من با او ارتباط ندارم و او را نمی‌شناسم. نمی‌دانم او کجا بوده است. آقای تاج تلاش می‌کند فدراسیون بدون حاشیه اداره شود. به معیارها و اصول پایبند است. من نیازی ندارم از کسی تعریف یا کسی را تقبیح کنم. بعضی وقت‌ها کسانی وارد می‌شوند. بعد هم گفتید که تاج اعلام کرده او کنار گذاشته شده است.

او در واکنش به این که به نظر می‌رسد با فدراسیون فوتبال قطع همکاری کرده است، گفت: به آن معنی قطع همکاری نشده است. من حضور فیزیکی ندارم اما هر وقت مشورت یا گزارشی بوده، به آنها گفتم. قطع همکاری نشده است، فقط حضور من کمرنگ شده است. من قطع همکاری نکردم بلکه نوع همکاری من متفاوت شده است. شاید به فدراسیون بروم ولی الان سرم شلوغ است.

او درباره شانس فدراسیون فوتبال ایران برای گرفتن حق میزبانی لیگ قهرمانان آسیا مقابل نمایندگان عربستان برای فصل آینده گفت: من نامه‌ای تهیه کردم. نامه خوبی بود و نکات مختلفی را گوشزد کردم که فدراسیون برای AFC فرستاد. در این زمینه کاسه و کوزه‌ها را سر فدراسیون نشکنید. این جوان کم عقل (ولیعهد عربستان) شمشیر را از رو بسته است. او همه چیز عربستان را می‌فروشد که با ما مقابله کند. او همه چیز را به فرانسه، انگلیس، آمریکا و ... داده است که با ایران مقابله کند ولی چیزی نگرفته است. او امتیازهای زیادی به اسرائیل داده اما هیچ حقوقی برای مردم مظلوم فلسطین نگرفته است. آدم نمی‌داند این درد را کجا ببرد.

آصفی در پایان گفت: فدراسیون نهایت تلاش خود را می‌کند ولی سعودی‌ها با لابی و هزینه مقابله می‌کنند. امیدواریم به موفقیت برسیم. حتی برای فصل آینده هم این موضوع ۵۰ - ۵۰ است.

کد خبر 402432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha