دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان برای تعیین نوع درمان بیماری پارکینسون باید ابتدا شدت علائم آن را تعیین کنند، و همین مرحله از تشخیص است که فرایند درمان را دشوار می‌سازد زیرا تشخیص این علائم کار بسیار دشوار و کم‌دقتی است.

اپلیکیشن

براساس گزارش نيواطلس، اما محققان دانشگاه جانز هاپكينز اپليكيشني هوشمند ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند با دقتي قابل قبول اين علائم را شناسايي كند.

علائم اوليه بيماري پاركينسون شامل لرزش و دشواري در راه‌رفتن است كه اين نشانه‌ها متناسب با نوع دقت متخصص،‌نوع معاينه و دوره‌اي از بيماري كه بيمار طي آن به پزشك مراجعه مي‌كند، از شدت يا ضعف متفاوتي برخوردار باشند و اين موضوع دقت تشخيص را كاهش مي‌دهد.

همچنين پزشكان گاه از بيمار مي‌خواهند تا علائمي كه در طول روز مشاهده مي‌كنند را يادداشت كنند اما اين مدل تشخيص نيز به دليل متفاوت بودن درك بيماران از شدت و قدرت علائم نمي‌تواند چندان دقيق باشد.

از اين رو محققان دانشگاه جانز‌هاپكينز با همكاري محققان دانشگاه استون و مركز پزشكي روچستر اپليكيشني ابداع كردند كه مي‌تواند عمل ثبت علائم را به دقت انجام دهد. اين اپليكيشن كه HopkinsPD نام دارد از ميكروفن گوشي هوشمند،‌نمايشگر لمسي و شتاب‌سنج گوشي براي ارزيابي نشانه‌هاي بيماري استفاده مي‌كند: صداي بيمار را رصد مي‌كند،‌حركات انگشتان دست او را كنترل كرده و تعادل و زمان واكنش فرد را محاسبه مي‌كند.

بيماران مي‌توانند در هر زماني از اين اپليكيشن براي معاينه خود استفاده و شدت ابتلاي خود به بيماري را محاسبه كنند و امتياز به دست آورده را با پزشك خود به اشتراك بگذارند. 

کد خبر 402341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha