همشهری آنلاین: فیلمبردار فلسطینی که در تولید مستند «موج انسانی» با آی وی‌وی همکاری کرده بود، روز جمعه هدف گلوله نظامیان صهیونیست در نوار غزه قرار گرفت و به شهادت رسید.

یاسر مرتجی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، ياسر مرتجي در حال پوشش تصويري قيام مردم فلسطين عليه اشغالگران صهيونيست در نوار غزه بود كه از ناحيه شكم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد. رسانه‌هاي فلسطين و سرزمين‌هاي اشغالي خبر شهادت فيلمبردار 30 ساله را پوشش دادند. او علاوه بر همكاري در گروه فيلمبرداري فيلمساز تبعيدي چين، از عوامل توليد مستند داستاني «اوروبروس» به كارگرداني بسما الشريف هم بود.

مرتجي كه متاهل بود و يك فرزند پسر هم داشت، از مستعدترين چهره‌هاي رسانه‌اي فلسطين بود و با راه‌اندازي يك شركت خبري، جمعي از بهترين نيروهاي حرفه‌اي را كنار خود جمع كرده بود تا با الجزيره، بي‌بي‌سي عربي و ديگر رسانه‌هاي بين‌المللي كار كنند. آخرين كار او مستند سينمايي و چندلايه «اوروبروس» (ماري كه دم خود را مي‌خورد) بود كه روايتي است تكان‌دهنده از زندگي مردم غزه. اين فيلم سال گذشته در جشنواره لوكارنو به نمايش درآمد.

شايد مهم‌ترين نام كارنامه پربار مرتجي مستند «موج انساني» باشد؛ فيلمي كه آي وي‌وي نامدار بخش‌هايي از آن را در غزه به تصوير كشيده تا بحران جهاني مهاجران را روايت كند. مسئوليت تصويربرداري اين بخش‌ها را مرتجي بر عهده داشت. هر چند او چند روز پيش از شهادت آروز كرده بود يك روز از پايش را از نوار غزه بيرون بگذارد اما هرگز به آرزويش نرسيد. مرتجي يكي از 9 نفري بود كه در دومين جمعه راهپيمايي بازگشت در فلسطين به شهادت رسيدند.

کد خبر 402277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha