شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژاپن برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم یک واحد نظامی از تفنگداران موسوم به تیم واکنش سریع تشکیل داده است.

 اولین واحد تفنگداران ژاپن تشکیل شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از تازنمای روزنامه ساوت چاینا، این واحد در این هفته نخستین تمرینات شبه رزمی خود را در جزیره کیوشو ژاپن انجام داده است.

بر اساس این گزارش این واحد نزدیک به یکهزار و 500 نفر نیرو دارد و در یک عملیات شبیه سازی شده، آنها موفق شدند یک جزیره را که از سوی دشمن فرضی اشغال شده بود، تصرف کنند.

'توموهیرو یاماموتو' معاون وزیر دفاع ژاپن می گوید این کشور در زمینه های امنیتی چالش هایی دارد و مشکلات دفاعی و امنیتی اطراف ژاپن را فرا گرفته است.

وی با اشاره به عملیات شبیه سازی شده این واحد که در یک آب و هوای سرد انجام شد، گفت این اولین بار است چنین اقدامی از سوی تفنگداران ژاپنی صورت می گیرد و ضرورت دارد برنامه های دفاعی کشور تقویت شود.

دولت 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن به دنبال اصلاح بند 9 قانون اساسی این کشور است تا به نیروهای نظامی ژاپن اجازه داده شود در عملیات های فرامرزی نیز شرکت کنند.

بر اساس این گزارش بریگاد دریایی یاد شده که نوعی تیم واکنش سریع و متشکل از تفنگداران ماهر ژاپن است مسئولیت هایی چون حراست از ژاپن در برابر چالش های امنیتی از جمله از سوی همسایگان این کشور را بر عهده خواهند داشت.

ژاپن هم اکنون در دریای شرقی با چین و کره جنوبی در چالش است این کشور می گوید مالکیت جزایر دیایویو را برعهده دارد در صورتی که چین آن را متعلق به خود می داند و کره جنوبی هم ادعای توکیو مبنی بر مالکیت بر جزایر دوکدو را رد کرده است.

ژاپن از جمله منتقدان بودجه دفاعی 176 میلیارد و 560 میلیون دلاری چین است و می گوید این رقم سه برابر بودجه ارتش ژاپن است و تهدیدی برای توکیو به حساب می آید.

نیروی دریایی تفنگداران که ژاپن تشکیل داده است مشابه تیم تفنگداران دریایی آمریکا موسوم به 'ام ای یو' است که مسئول عملیات های دریایی خواهند بود.

کد خبر 402193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha