بیش از ۱۰۰ جست‌وجوگر از تیم‌های هلال‌احمر، مردم محلی، موتورسواران و تیم‌های آفرود در تلاشند تا آخرین عضو گروه گردشگری را که از چند روز پیش در کویر مرنجاب گم شده پیدا کنند.

حوادث

گردشگران 2زن و یک مرد هستند که از روز یکشنبه هفته گذشته با یک خودروی شاسی‌بلند برای تفریح راهی کویر مرنجاب شدند. آنها پس از چند ساعت رانندگی و گشت و‌گذار تصمیم گرفتند به شهر برگردند اما در بین راه تصمیم خود را تغییر داده و به سمت دریاچه نمک حرکت کردند. با این حال مسیر اصلی دریاچه را گم کرده و پس از ورود به دریاچه خودروی آنها در ۲۰ کیلومتری معدن نمک و ۵۰ کیلومتری دوراهی قلعه مرنجاب به‌دلیل فرورفتن درمنطقه باتلاقی، متوقف شد.

تقی رحمتی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر آران و بیدگل به همشهری می‌گوید: گردشگران هر چه تلاش کردند موفق به خارج کردن خودروی خود از باتلاق نشدند. زمان می‌گذشت و تلفن‌ همراه آنها از دسترس خارج شده بود. آنها وقتی از بیرون کشیدن ماشین خود از باتلاق ناامید شدند تصمیم گرفتند به سمت معدن نمک حرکت کنند.

پس از چند کیلومتر پیاده‌روی آنها به یک مخروبه رسیدند و با توجه به اینکه هوا تاریک شده بود، 2زن جوان در آنجا ماندند و راننده خودرو با دیدن نوری در شمال دریاچه به آن سمت حرکت کرد تا کمک بیاورد. اما با روشن شدن هوا، وقتی خبری از این مرد و کمک نشد، 2زن جوان به سمت معدن نمک حرکت کردند که در بین راه راننده‌های معدن نمک با دیدن آنها به کمک‌شان رفتند و ماجرا را به ما اطلاع دادند.

او ادامه می‌دهد: وقتی در جریان این اتفاق قرار گرفتیم به محل حادثه رفتیم و 2زن جوان را به شهر منتقل کردیم و برای ادامه جست‌وجو به کویر برگشتیم اما هر چه گشتیم اثری از مرد گمشده پیدا نکردیم و روز چهاردهم ماجرا را به مرکز هلال‌احمر مخابره کردیم.

همزمان خانواده‌های گردشگران نیز که در این مدت موفق نشده بودند با آنها تماس بگیرند، نگران و سراسیمه با تیم‌های امدادی تماس گرفته و درخواست کمک کرده‌ بودند و به این ترتیب جست‌وجو برای یافتن مرد گمشده ادامه یافت.

  • جست‌وجوی گسترده

هرچند 2نفر از گردشگران پیدا شده بودند اما هنوز از سرنوشت نفر سوم خبری نبود. امدادگران در ادامه جست‌وجوها موفق شدند خودروی این افراد را که در باتلاق گیر کرده بود پیدا کنند ولی ردی از آخرین گمشده نبود.معاون امداد و نجات هلال احمر آران و بیدگل می‌گوید: از 14فروردین عملیات گسترده تیم‌های امدادی برای پیدا کردن آخرین گردشگر گمشده کلید خورد و تا دیروز محدوده‌ای به طول 50تا 60کیلومتر جست‌وجو شد اما اثری از سومین گردشگر به‌دست نیامد.

بیش از 100نفر از نیروهای هلال‌احمر، راهنمایان محلی، اعضای تیم‌های آفرود و موتورسواران کراس در حال جست‌وجو در منطقه هستند و حتی از بالگرد، پهپاد و پاراگلایدر هم برای جست‌وجو استفاده شده اما همه این اقدامات نتیجه‌ای در بر نداشته است.

  • نشانه‌ای از دود

روز گذشته و با توجه به ابری بودن هوا، امکان پرواز بالگرد وجود نداشت اما پهپادهای سپاه به کمک جست‌وجوگران آمدند و عملیات زمینی و هوایی ادامه یافت. تیم‌های مختلف آفرود از تهران و اصفهان به همراه موتورسواران کراس و امدادگران هلال‌احمر در کویر پیش می‌رفتند و هر از گاهی خودرویی در میان باتلاق گیر می‌کرد که با کمک بقیه بیرون کشیده می‌شد اما باز هم ردی از مرد گمشده به‌دست نیامد.

رحمتی می‌گوید: جست‌وجو در کویر در حالی ادامه داشت که تیم‌های جست‌وجو در قسمت شمالی دریاچه نمک دودی مشاهده کردند که احتمال زنده بودن مرد گمشده را تقویت می‌کرد، اما وقتی امدادگران به این منطقه رسیدند مشخص شد که دود ناشی از آتشی بوده که ساربان شترها در آن منطقه روشن کرده بود.

  • کفش‌هایی در باتلاق

معاون امداد و نجات هلال احمر آران و بیدگل ادامه می‌دهد: تیم‌های جست‌وجو در ادامه موفق شدند یک لاستیک کامیون و کفش‌های مرد گمشده را پیدا کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که وی با پیدا کردن لاستیک کامیون، قصد داشته ابتدا کفش‌هایش را آتش زده و با آن لاستیک را شعله‌ور کند اما موفق نشده بود. به این ترتیب چهارمین روز جست‌وجو نیز بدون نتیجه پایان یافت اما تیم‌های جست‌وجو امیدوارند با توجه به شواهدی که به‌دست آورده‌اند او را زنده پیدا کنند.

کد خبر 402192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha