پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در بازی‌های روز دوم مسابقات تنیس قهرمانی زیر ۱۲ سال آسیا که در بیروت برگزار می‌شود، دختران نوجوان ایرانی توانستند مجوز راهیابی به رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کنند و تیم پسران نیز به نیمه نهایی مسابقات صعود کرد.

دختران تنیس ایران

به گزارش ایرنا، تیم دختران ایران متشکل از «ماندگار فرزامی»، «ملیسا مهرانی» و «مهرانه ظهوریان»  ديروز (چهارشنبه 8 فروردين) توانستند با غلبه بر عراق، دومین پیروزی خود را کسب کنند.

لبنان نیز سوریه را سه بر صفر از پیش رو برداشت تا ایران و لبنان پیش از بازی با یکدیگر، مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورند که قرار است در اواخر سپتامبر (اوایل مهرماه) در قزاقستان برگزار شود.

در ادامه مسابقات، شاگردان «فریبا سفیدباف» به مصاف لبنان میزبان رفتند و در دیدارهایی تماشایی که تا پاسی از شب به طول انجامید، دو به یک مغلوب حریف خود شدند.

در دیدار اول انفرادی بین دختران ایران و لبنان، ملیسا مهرانی دو بر صفر (6-1 و 6-2) «یمنی فیصل» را شکست داد.

در دومین دیدار نیز ماندگار فرزامی با نتیجه دو‌ بر صفر (6-1 و 6-1) نتیجه را به «ماریا بریدی» واگذار کرد تا بدین ترتیب بازی دو نفره برای روشن شدن قهرمان سرنوشت ساز شود.

در این مسابقه ترکیب ماندگار فرزامی و ملیسا مهرانی، در دیداری نزدیک دو به یک (6-3 و 7-6 و 10-2) از «انیسیا حمود» و ماریا بریدی شکست را پذیرفتند تا لبنان در خانه خود قهرمان و ایران به مقام دوم برسد.

سفیدباف مربی دختران کشورمان پیش از بازی با لبنان گفت: درخشش بازیکنان ما باعث شده در غرب آسیا حریفان از بازی با ما حساب ببرند.

وی ادامه داد: بازیکنان ما اکنون زیر یازده سال سن دارند و همچنان می‌توانند در این رده سنی حضور داشته باشند، اما لبنانی‌ها یک بازیکن دارند که به نظر می‌آید بالای دوازده سال داشته باشد و اصلا به رده زیر 14 سال کشورش راه پیدا کرده است.

ماندگار فرزامی، ملیسا مهرانی و مهرانه ظهوریان که از نفرات برتر رده‌های سنی نوجوانان کشور هستند، اظهار داشتند که هر کدام 4 سال است تنیس بازی می‌کنند و در طول روزهای هفته به صورت حرفه‌ای به تمرین می‌پردازند.

اما در بخش پسران، تیم ایران چهارشنبه رو در روی قطر حاضر شد و در رقابتی نفس گیر رقیب خود را شکست داد.

در بازی اول انفرادی که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید، «کسری رحمانی» به مصاف «مشاری نواف» رفت. او در ست اول با نتیجه (6-2) حریف خود را شکست داد، اما در ست دوم با نتیجه (3-6) نتیجه را به رقیبش واگذار کرد. سپس رحمانی در ست سوم (6-3) و در مجموع دو بر یک نوجوان قطری را شکست داد تا ایران یک بر صفر پیش بیافتد.

در دیدار انفرادی دوم، «امیرعلی قوام» مقابل «غانم السلیطی» قاطعانه و با نتیجه دو بر صفر (6-0 و 6-0) به برتری رسید.

در بازی دونفره نیز عصر چهارشنبه ترکیب «آرتین نظری» و کسری رحمانی دو بر صفر (6-0 و 6-1) بر «ناصر الخلیفی» و غانم السلیطی قطری چیره شدند تا ایران سه بر صفر بتواند از سد قطر عبور کرده و به مرحله نیمه نهایی برسد.

در گروه دیگر مسابقات لبنان سه بر صفر بر اردن غلبه کرد تا به عنوان تیم اول گروهش در نیمه نهایی برابر تیم دوم گروه مقابل یعنی قطر بایستد.

«انس العمرانی» مربی تیم نوجوانان قطر ضمن تحسین تلاش‌های پسران ایرانی گفت تیم ایران شایستگی این پیروزی را داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما همه تلاشمان این بود که با پیروزی بر ایران در این گروه اول بشویم و در نیمه نهایی به لبنان که از امتیاز میزبانی برخوردار است و به نسبت اردن تیم قوی‌تری می‌باشد برخورد نکنیم و راه آسانتری برای راهیابی به آسیا داشته باشیم، اما شکست خوردیم.

کد خبر 401614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha