همشهری آنلاین: سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: تسویه سود سهام عدالت گروه روستاییان و عشایر از امروز (پنجم فروردین) به تدریج آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان خصوصی‌سازی، تسویه سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به روستاییان و عشایری که شماره شبا حساب‌های آنان متعلق به بانک ملی ایران بوده است، از امروز يك‌شنبه پنجم فروردين آغاز می‌شود.

بالغ بر 2 میلیون نفر از روستاییان و عشایر که شماره شبا بانکی تاییدی آنان متعلق به بانک ملی ایران است که بخش اولیه سود سهام را در دی ماه گذشته دریافت کرده‌اند.

مبلغ واریزی این افراد در این مرحله، دو سوم باقیمانده سودی است که مرحله اول آن را در دی ماه دریافت کرده بودند.

با این واریز، سود سهام تمامی روستاییان و عشایر کشور کامل شده و این قشر از مشمولان سهام عدالت مطالبه سود نخواهند داشت.

سازمان خصوصی‌سازی ضمن اعلام اینکه واریز سود تکمیلی آخرین گروه مشمولان نیز در روزهای پایانی سال 96 اجرایی شد، ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه فقط پرداخت سود قسمت تکمیلی بخشی از کارکنان و بازنشستگان باقی مانده است، باقیمانده سود کارکنان و بازنشستگان که هنوز قسمت تکمیلی سود خود را دریافت نکرده‌اند نیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز شود.

به گزارش ایرنا، تسویه سود سهام عدالت کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی که حدود 9 میلیون نفر هستند، از 28 اسفند ماه گذشته آغاز شد.

مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت از اواخر دی ماه پس از موافقت رییس جمهوری آغاز شد و همه مشمولان یک سوم از سود خود را بسته به اینکه چه میزان سهام آنها آزاد شده است، دریافت کردند.

مرحله دوم این واریزها از دهه فجر آغاز شد و 16 گروه مشمول سهام عدالت از جمله ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خادمان مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسه‌های خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و زیر حمایت و تاکسیرانان در مرحله دریافت سود باقیمانده قرار گرفتند.

مرحله سوم پرداخت این سود به چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که زیرپوشش کمیته امداد نیستند و کسانی که تاکنون زیر پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون مددجو نیستند، اختصاص دارد.

بر اساس آمار سازمان خصوصی‌سازی 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر مشمول نهایی سهام عدالت شناخته می‌شوند که از این تعداد 42 میلیون نفر صورتحساب دریافت و 4٠ میلیون نفر از آنها شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کردند.

کد خبر 401418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha