همشهری آنلاین: روزنامه فایننشال تایمز انگلیس ژان کلود تریشه رئیس بانک مرکزی اروپا را به عنوان شخصیت سال برگزید.

واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اینترنتی لوفیگارو، اعلام کرد: روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز با قدردانی از اراده و سرعت عمل رئیس بانک مرکزی اروپا در رویارویی با بحران وام مسکن آمریکا (سوبپرایم) وی را شایسته انتخاب برتر خود به عنوان چهره سال دانست.

در حالی که بحران مالی در مراحل اولیه خود قرار داشت تریشه که در تعطیلات ماه اوت بسر می‌برد به همراه سایر اعضای بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت بلافاصله پول به بازار بین بانکی تزریقی کند تا از این طریق از هرگونه کمبود اعتبار پیشگیری کند.

فایننشال تایمز همچنین اعلام کرد: موسسات قدیمی‌تر از بانک مرکزی اروپا همچون بانک مرکزی انگلیس از اقدام بانک مرکزی اروپا تقلید کردند.
این نشریه اعلام کرد: بحران هنوز تمام نشده است. تصمیمات اولیه بانک مرکزی اروپا علاج کار نبوده است و با نزدیک شدن به پایان سال بازار مالی همچنان در حال شوک بسر می‌برد.

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا مبلغ بی‌سابقه 348 میلیارد و 600 میلیون یورو به بازار پولی تزریق کرد.

جیم اونیل مسئول مطالعات جهانی گلدمن ساچس می‌گوید: تریشه از زمان بازنشستگی الن گرینسپن رئیس سابق خزانه‌داری امریکا با تجربه ترین رئیس بانک مرکزی به شمار می‌رود و سرعت عملی که بانک مرکزی اروپا در خصوص بحران مالی از خود نشان داد قابل توجه بود.

کد خبر 40085

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز